Staatsbordjesbeheer

• Prikker

Staatsbordjesbeheer

Sinds kort heeft Staatsbordjesbeheer weer een tiental verbodsborden toegevoegd aan de honderden die deze organisatie al op Vlieland heeft geplant.

Het nieuwe gebod is;

?Gij zult geen cranberries plukken voor de 15de september en al helemaal niet met de plukbak?.

Met dank aan ………., de familie die alleen maar zweet tijdens de bessenpluk en die Verrekte Vingerbieters.

Goeie actie, zou je zeggen.

Stoppen, die inhalige, commerciële, veel te vroege en grootschalige pluk.

Staatsbordjesbeheer en de Gemeente vaardigen nieuwe regels uit ter bestrijding van uitwassen tijdens de bessenpluk.

Staatsbordjesbeheer gaat vervolgens fanatiek aan het werk.

Op motorfiets en snorfiets op gemotoriseerde patrouille over de schelpenpaden van ons bijna autoloze eiland langs de bessenplakken op zoek naar overtreders.

En daar treft een toezichthouder van Staatsbordjesbeheer een mevrouw aan die net een half onsje bessen met de hand heeft geplukt.

?Mevrouw, dit is ten strengste verboden, het staat op het bordje.?

?Maar meneer, ik zag door de borden het bordje niet meer.?

?Dat kan wel zijn, maar wat u doet, dat mag niet.

Deze keer krijgt u een waarschuwing, maar een volgende keer krijgt u een bon.?

Zo gaat dat dan, Staatsbordjesbeheer krijgt een hulpmiddel om uitwassen te bestrijden en dit wordt door diens toezichthouders met graagte gebruikt om de goedwillende en bescheiden plukker vermanend toe te spreken of op de bon te slingeren.

Lijkt erg veel op de identificatieplicht.

Ingesteld voor terrorismebestrijding en het veilig maken van Nederland.

En als je dan ?s avonds zonder paspoort en zonder licht op je fiets rijdt wordt je meteen bekeurd voor het rijden zonder licht èn het niet bij je hebben van je paspoort.

Ja, zo wordt het veel veiliger in Nederland.

Onze eigen Vlielander Louche heeft afgelopen week met milde spot een variant op het nieuwe bordje van Staatsbordjesbeheer gemaakt en bij de bessenplakken opgehangen.

Met een kwinkslag werd er op gewezen dat men vrij Vlierbessen, Lijsterbessen, Duindoornbessen, Dennenappels, enz. mag plukken.

Nou, die bordjes waren in minder dan 24 uur allemaal verwijderd.

( zie ook; http://www.vliestroom.nl )

Op het moment dat Staatsbordjesbeheer te horen kreeg dat er nieuwe bordjes waren geplaatst waarin hun eigen bordjes bespot werden, werden alle werkzaamheden stilgelegd.

Allereerst en onmiddellijk die bordjes van Louche verwijderen.

Met de motorfiets, snorfiets en auto het terrein in, de toezichthouders van Staatsbordjesbeheer laten graag zien hoe men zich over het eiland dient te verplaatsen, om de bordjes te verwijderen.

Sommige toezichthouders zouden graag nog een bordje aan hun assortiment toe willen voegen; Verboden te lachen!

Wat een stelletje humorloze, cranberriezure types, die toezichthouders van Staatsbordjesbeheer.

Prikker

• Diep Rood

Ja, en rijden zonder rijbewijs mag ook niet!!

• Firngolloien

Ze hadden gewoon de bordjes even moeten laten staan en naar buiten toe even lachen (al was het maar als een boer met kiespijn). De reactie van staatsbordjesbeheer (hahaha goeie prikker!) werkt averechts. Het wordt alleem maar meer uitgebuit.

Let maar op…….

• De Boswachter

Kom eens met iets leuks jongens…

• Firngolloien

Staatsbosbeheer ziet groen van ergenis.

zo goed?

• karst

door de (verbods) bordjes zie je bos niet meer

• cranberry forever

Het is zijn wel onze cranberry's. Staatsbordjesbeheer beheert ze alleen voor ons. Ze denken dat ze eigenaar zijn, maar dat is dus niet zo. Jammer van al die vakantiegangers die voor de cranberry's komen, dit is het begin om Vlieland onleefbaar te maken.

Ps. Regels zijn er om overtreden te worden.

• roelof

Hoewel de reactie van SBB op de bordjes van Louche mij wat overtrokken toelijken, herinner ik me een discussie van vorig jaar waar de zaak ook nogal uit de hand liep, toen werd min of meer alles groen geplukt.

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=147&i=4607&t=4607

Het is ook nooit goed.

• Obzeurver

Prikkertje prikkertje wat maak je je druk, wees bly dat er nu naar gekeken word en er meer mensen wat van die natuurlyke lekkernyen kunnen vergaren. Ik herinner me nog dat ene …….., toevallig een Terschellinger, met zn autootje midden in het bessenveld stond, naar ik vernomen heb is de man nu verbannen naar het eiland van nooit genoeg.

Gr. O.

• femke

Nou ja zeg,

zie ik nu pas deze reactie en wat een waardeloze zeg.

waar slaat dat nou op.

Sorry hoor, maar heb je connecties met de nsb, stasi of politburo??

Je moest je Diep Rood schamen.

1 ding is zeker;

je bent geen Eilander,

misschien woon je hier wel, maar een Eilander mag jij je niet noemen.

denk eerst es ff na voordat je er wat uitkwakt.

beterschap,

femke