reis van de ms Vlieland

• Jan Leenstra

Ik heb wat foto's geplaatst van de nieuwe veerboot tijdens de reis van Cebu naar Harlingen. Tevens staan er wat foto's bij van het schip in de nabijheid van Vlieland, genomen vanaf het strand.

www.schepenvandoeksen.nl en dan de link ‘reis van de Ms.Vlieland’ aanklikken.

Ik hoop dat het jullie het leuk vinden!

gr Jan

• vlielandveteraan

Schitterend schip, zondermeer!! Maar de romantiek van de overtocht is met dit volledig zeewaardig schip definitief verloren gegaan. Ik denk nog met plezier terug aan de oude zwarte Oost- Vlieland (1965? - 1983) met z'n beperkte ruimte, weinig comfort en kapitein Frans. Je moest maar zien waar je je koffers en fiets aan boord stalde, wat nogal eens tot ruzie leidde met voornamelijk Duitse toeristen (wat een verrassing!!). Toch was het in mijn beleving als jochie van 8 een wereldreis toen ik voor het eerst de overtocht maakte in 1968 net als die ene keer in 1970 toen ik met mijn vader een weekend in november naar Vlieland kwam naar hotel Kaap Oost. Toen waren er maar vijf mensen aan boord en mochten wij vanwege de harde wind niet naar het bovendek! Dat was nog echt een avontuur. Ben benieuwd of de nieuwelingen van vandaag het net zo ervaren!

• Vlierefluiter

Leuke foto's! Zelf had ik ze allemaal al maar je hebt het op een leuke manier geplaatst :)

• Wietze Vos

http://wietzevos.web-log.nl

Foto's van de Vlieland Dinsdag 28 juni genomen. Als iemand de foto's gebruiken wilt graag een mailtje sturen.

• hilberts

Ik ben het helemaal met je eens. De oude Oost vlieland uit 1962 ! is echt het mooiste schip wat ooit de dienst naar vlieland heeft onderhouden. Zoals de vuurtoren van Vlieland past dit schip ook het beste bij Vlieland. Jammer dat hij te klein is voor de huidige situatie, (en inmiddels ook al een beetje oud)

Vorig jaar heb ik deze oude Oost vlieland nog gezien in Rotterdam !

• Georg Weber

Ik ben het met je volstrekt eens. Inderdaad was de oude Oost-Vlieland ook naar mijn mening HET veerboot. Ik ben in 1960 geboren en was in de jaren 1970 - 1977 iedere zomervakantie samen met mijn ouders op Vlieland (trouwens ook Hotel Kaap Oost, bji dhr v.d. Vegt).

Voor de allereerste keer ben ik in 1963 met mijn moeder op Vlieland geweest, toen in het strandhotel. Ik kan mij persoonlijk niet meer herinneren, maar ik heb toen de overtocht met de oude MS vlieland gemaakt, denk ik. Later vanaf 1970 heb ik echter meedere malen met dit oude veerboot vanuit Vlieland een dagtocht naar Terschelling gemaakt, heel spannend! Mijn moeder werd regelmatig misselijk :-).

Afgelopen jaar ben ik in Amsterdam geweest en heb de ouder MS vlieland daar bezocht (Borneokade, huisboot).

Alle mooie herinneringen kwamen weer terug!

Je hebt gelijk, met elk nieuwe veerboot gaat een stukje romantiek verloren. Maar Vlieland is en blijft toch een heerlijk plekje, denk ik.

Groeten uit Duitsland!

Georg Weber