De Zeeman, kroeg of fietsverhuur?

• vlielandveteraan

Sinds De Zeeman afgelopen oudejaarsavond voor het laatst open was is het sindsdien akelig stil gebleven over de “nieuwe” bestemming van het pand. De meest afgrijselijke geruchten over de vestiging van (alweer!!) een fiestverhuurbedrijf in mijn oude vakantiestamkroeg deden hardnekkig de ronde, maar werden nooit bevestigd. Nu het seizoen weer op volle toeren draait wil ik (en met mij vele anderen) nu toch eindelijk wel eens weten of ik over een paar weken weer aan de vertrouwde bar kan plaats nemen om een heerlijk pilsje te drinken of dat ik dan bij binnenkomst kruipolie geserveerd krijg?!

• Vlierefluiter

HELAAS is de zeeman een fietsen verhuur geworden van Zeelen.

Ik had het ook leuk gevonden als het nog een kroegje was…

• tientooner

is nu een fietsverhuur waar 10 mensen op een dag komen om een fiets te huren

gr tientooner

• vlielandveteraan

Schande, schande!!! Wat een misskleun! De meest markante kroeg van Vlieland om zeep geholpen en daarmee een uniek stukje Vlielandse horecageschiedenis voorgoed naar de kloten! Wat een rotstreek!!! Er zijn nu zo langzamerhand meer fietsen dan pilsjes te krijgen op Vlie! Schande!! Bah, ik wist niet dat het zó slecht ging in de Vlielandse horeca.

• mirjam

ja het is een drama!! ik heb er vier jaar in de zomer gewerkt en afgelopen meivakantie deed het pijn om te zien hoe de kroeg een fietsenzaak is geworden. Voor biertjes zijn jullie natuurlijk wel welkom bij bruintje beer, waar ik vanaf 17 juli te vinden ben. groetjes!!

• 11-rib

Laat maar sluiten,kunnen we straks weer lekker rustig slapen!Een flessie kopen,en gezellig thuis,net als vroeger!Geen meelij met Jenever tranen van de Horekaffers!

Lekker fietsen,nu die posthuis jakkeraars nog stoppen,paardje met Wietse waar ben je! 11-rib gaat een knorrie maken :Z

• Ronald Mannendag

Hoe moet dat nou zonder de Zeeman, of beter gezegd onze zeevrouwen?

Al jaren is de Zeeman de vaste uitvalsbasis voor de jaarlijkse Mannendag. Menig biertje wordt verorberd aan de bar bij Siebriechje en Mirjam. Gezelligheid kent geen tijd! Ik begrijp dat we nu naar Bruintje Beer moeten. We komen er aan Mirjam uit Lichtenvoorde. mirjam schreef:

>

> ja het is een drama!! ik heb er vier jaar in de zomer gewerkt

> en afgelopen meivakantie deed het pijn om te zien hoe de

> kroeg een fietsenzaak is geworden. Voor biertjes zijn jullie

> natuurlijk wel welkom bij bruintje beer, waar ik vanaf 17

> juli te vinden ben. groetjes!!

• Mannendag

Beste Zeevrouwen, want een zeeman heb ik er nooit, achter de bar gezien!

Wat krijgen we nou, een fietsenzaak? Ik dacht dat die er al in overvloed waren. Maar een Siebriechje? En Mirjam / Miss Lichtenvoorde? Een hoogtepunt van onze jarenlange komst naar de parel van de Waddenzee: de Zeeman. Het vaste hoofdkwartier van de jaarlijkse Mannendag. Gezelligheid kende er nooit zijn tijd. De Red Labels vloeiden er…… Waar kan nu gepaaldanst worden? Dus moeten we uitwijken naar Bruintje Beer?

• kikker

tientooner schreef:

>

> is nu een fietsverhuur waar 10 mensen op een dag komen om een

> fiets te huren

>

> gr tientooner