Mountain bike!!

• Robin

Dat is toch ook wat!!

Kan je bij alle fietsverhuurbedrijven een mountain bike huren, mag je er niet mee op het strand of naast de fietspaden!!! Anders worden de wandelaars bang!!

Dat is toch verkeerde berichtgeving van de ergste soort?

Tip voor een nieuwe slogan voor Vlieland. “Vlieland!! Het auto én mountain bike loze eiland”.

Ik pleit voor meer ruimte voor nieuwe vormen van recreatie. De hele wereld evolueert en dat wordt alom gezien als gezond en heilzaam. Waarom dan niet op Vlieland.

Als vliegeren op het strand een risico oplevert voor badgasten, moet je dan resoluut het vliegeren verbieden? Dat is toch wel erg kort door de bocht. Je kan toch een stuk strand aanwijzen als vliegergebied?

Dat kan dan toch ook voor mountain bikes? Er zijn tenslotte ook ruiterpaden.

En als je als verhuurder niet wilt dat je fietsen gebruikt worden waar ze voor bedoeld zijn, dan moet je je denk ik nog maar eens achter de oren krabben.

We moeten maar weer aan de zwarte weduwe en de opoe fietsen. Dan zend je in ieder geval een duidelijk signaal naar de gebruiker.

Robin

• Vlierefluiter

Opzich ben ik het wel met je eens wat je zegt. Maar de mountainbikes zijn er natuurlijk niet voor om helemaal af te raggen. Ze zijn er omdat je dan meerdere versnellingen hebt en makkelijker de helling op kan rijden. Een stuk gemakt dus voor op vlieland.

Wat je zegt over de opoe fietsen, die komen trouwens wel weer helemaal in ;).

Maar dat mountainbiken een risico oplevert voor de badgasten is natuurlijk niet waar, je moet gewoon overal kunnen fietsen. badgasten houden daar dan maar rekening mee :P

• vlielandrulles

ja helemaal mee eens robin

gr vlielandrulles

• Diep Rood

Robin,

Ben jij wel eens met die driedubbele kinderwagen van je, terwijl je omhoog loopt vanaf de torenvijver een mountainbike tegengekomen die vanaf de vuurtoren naar beneden raast??

Neem je het dan nog op voor de “mountainbikers”, denk het dus van niet!

Groeten van een “Duun”-bewoner.

• dafo

ben het helemaal met je eens loop zelf ook regelmatig over het dievenpad wat mij betreft kunnen die bikes gestolen worden willen ze toch hun energie kwijt mag maar dan maar een stuk duin/strand/stukje bos bedenken waar ze hun ei kwijt kunnen ik wordt niet goed van dat over crossed gedoe tegenwoordig mag je wel met een helm in het bos lopen snap ook niet dat staatsbos beheer er nx aan doet of misschien wel

• Robin

Beste Duunbewoner..

Heb je mij wel eens met die drielingwagen bij de torenvijver naar beneden zien sjeezen??? Dat is ook levensgevaarlijk hoor!!!!!

Gaat wel eens mis ook. Heb ik weer een wagen vol geladen met drie huilende zeiknatte peuters en een maaltje graskarpers. Zo zie je maar weer!! “Elk voordeel heb z'n nadeel” .

Maar ik neem het niet voor ze op hoor… Ik vind alleen dat je niet zo snel over moet gaan tot het verbieden van alles wat nieuw is. Er is blijkbaar een behoefte aan mountainbike trajecten. Nou, regel dat dan. Waarom kan er voor die strontpaarden wel een ruiterpad geregeld worden en voor de mountainbikers niks?

Eerst lopen we met z'n allen tegen het motorcrossen aan te schoppen. Want dat is zo slecht voor het millieu. Kan ik inkomen. Maar nu is dat alweer een tijdje geregeld, en nu zijn de mountainbikers aan de beurt.

Neem een andere houding aan, is mijn advies.

Sla de “er groeit iets nieuws, laten we het collectief de kop indrukken” fase even over, en ga direct door naar de “wat een kleurig alternatief voor motorcrossen is dit zeg. En het is gezond en millieuvriendelijk. Laten we dit goed regelen voor de jongelui!!” fase.

Groeten

Robin.

• Vlierefluiter

Ben het met je eens Robin :) Keurig gezegt. Een crossbaan voor fietsen is net wat voor de eilander jeugd

• Marijke

Ik ben het ook helemaal met je eens Robin, eerst alleen maar gezeik dat de ´´jeugd van tegenwoordig`` alleen maar binnen zit, komen ze eens buiten om even te biken, is dat in een keer levnsgevaarlijk voor de badgasten…..

• Jorick

Ook het gemountanbike moet aan banden, bwaha, gelegd worden, wandelschoenen aan en tesamen met de banjo, de mandoline en de harmonika de natuur in.

J.