Berichtgeving Vliehors

• margriet

Beste Everdien,

De Vliehors Expres rijdt zaterdag en zondag om 13:00 vanaf het strand bij het badhuis even een kaartje kopen bij winkel het Zeepaardje dorpsstraat 138.

Groet.Margriet.

• Bertus Bokkendal

Ook kunt U bij het zeepaardje kogelwerende vesten huren,en bij vertrek wel even uw bloedgroep doorgeven

• Marijke

Check ook even uw verzekerings maatschapij, kan zijn dat een wandeling of ritje over de vliehors nu in een keer tot hoge risico sporten wordt berekent…Natascha schreef:

• everdien

Hallo Allemaal.

Bedankt Magriet voor de informatie en bertus we nemen maar gelijk

een harnas ;-)

Groetjes Everdien

• Kappa

Men (De Waddenvereniging) heeft het nu wel over het gevaar van onontplofte munitie voor de wandelaars, maar over het aanwezige drijfzand hoort men niets.

Ik weet nog wel uit de tijd dat ik als dienstplichtige op Vlieland gelegerd was, dat we vaker met in drijfzand vastzittend materieel te maken hadden, dan met onverwacht rondvliegende munitieresten. Trouwens het hele verhaal van een stroomkabel over de hors is wat wazig, want wat gebeurt er met die kabel op korte of lange termijn als er maar raak gebombadeerd en geschoten wordt? En dat onontplofte clusterbommen door trillingen kunnen ontploffen vind ik ook een lachertje, want als er met 1000 ponders gegooid wordt dan trilt de grond behoorlijk en heb ik nog nooit gehoord dat er op dat moment spontane explosies ontstonden.

Het is volgens mij allemaal begonnen om na het sluiten van het Cavalerie-schietkamp nu ook de Cornfieldrange van de Klu de nek om te draaien, met als bijkomend nadeel nog meer ontslagen eilanders en minder afzet voor de eilander middenstand.

• dafo

wat is dit voor flauwe kul ga je wel eens naar het buitenland

• Weert G.

één zaterdag avond door het centrum van amsterdam lopen is gevaarlijker dan één maand op de vliehors bivakeren.

je had moeten zien hoe de hors er 10 jaar geleden uitzag, daar hoorde je toen niemand over. volgens mij is defensie juist de laatste jaren bezig alles op te ruimen (zover mogelijk)

toen de hors er als een roest vlakte er uit zag gebeurde er niks, dus nu zal het ook wel wat meevallen