Badgasten

• Saskia

Wat een intolerant gezeur over badgasten zeg.

Ik ben zelf ook al jaren “badgast”, en woon zelf in Amsterdam. Daar hebben we dagelijks hordes toeristen (en echt 365 dagen van het jaar hoor!) op de stoep, dat hoort er nu eenmaal bij! En die gasten brengen veel goeds voor de stad (economie) en soms iets mindere dingen mee, maar dat hoort er nu eenmaal bij.

De meeste gasten op Vlie gedragen zich keurig, brengen een hoop geld mee waar iedereen goed van eet en genieten van jullie gastvrijheid en mooie natuur. Laat dat genieten doorgaan, en laat die kankerpitten ff met hun kop in de wind gaan staan en nadenken!

• Lizzy

Sodejuus,strak artikel van die Saskia,ik,ook een (intergrerende)badgast vind het gemuts over badgasten een beetje zielig,wat een gezeik is dit,is dit het doel in hun leven?,inderdaad kop goed door de storm gooien!

Frisse wind erin!

Gaan ze,t maybey vanuit het (financieel)positievere oogpunt bekijken!

Als die badgasten wegbleven dan zal er op Vlieland zeker een stapje terugedaan moeten worden voor een hoop mensen en de meeste eilanders heeft er volgens mij niet eens een probleen mee met de “badgasten”.

• Weerd. G.

Holadijee

Daar gaan we weer…..

zullen we even een dooddoenertje doen:

je kan er van alles vinden maar je kan er maar beter het beste van maken!

lang leven de badgast, of de natuur genieter, of de wandelaar, iedereen mag in nederland gaan en staan waar die wil (ongeveer) dus wat je er ook van vind…. verhuis naar iran of korea of zo…..

• schatbegraver

ik probeer het nog 1 keer duidelijk te maken, als je in amsterdam woont heb je op jaarbasis wel meer toeristen dan hier maar per inwoner in amsterdam lopen er minder toeristen rond, hier loopt in de zomer 1 bewoner op 15 gasten, dat is niet om te zeuren maar om aan te geven dat het voor een aantal vlielanders dus wel eens wat te veel wordt als dat het hele jaar zo doorgaat.

het is echt niet zo dat iedereen hier een hekel aan badgasten heeft maar de badgast moet wel snappen dat we er niet 24 uur per dag mee bezig willen zijn, t is ons werk immers al!

daarnaast moet me ook nog even van het hart dat zelfs op de Vlielandpagina de mening van eilanders niet eens wordt gerespecteerd door sommige gasten, zelfs onze mening is kennelijk iets waar die betreffende gasten zeggenschap over willen hebben.

• Robin

And we go on and on and on until we start foaming at the mouth whilst falling over backwards… (Graham Chapman)

• dafo

ja hoor daar gaan we weer a bad-gast we gaan niet engels doen of zo weer van dat kromme gezeik graaf de duinen af sloop de dijken laat het zoute water tot ons komen verdedig uw kasteel oh wanda want de monniken komen en heersen weer over uw eiland graaf maar in je zelf en heb lief ondanks dat het tij wel keert doe het luctor et mergo syndroom in het stille blaas tegen de wind als ie kwaad is dan krijg je storm terug kijk in de leegte van je eigen hart en veroordeel je naaste die staat te flappen om geld te strooien in het genieten van een eiland in het dichtbij van een vriendelijk woord in het aanschijn van dit gebeuren

aldus wederom wees eens positief beter dan achter bescherrmde muren je ritueel laten volgen mensen zijn mooi zoals vogels die in het voorjaar vlieland weer gaan bevolken zo van he ze zijn er weer leg een ei en wees blij broedt en vlieg uit daarna komt de rust en het nest ligt er verlaten bij want de vogel is gevlogen

• raadsel

Dafo: het RIAGG kan in sommige gevallen acute situaties met voorrang behandelen, neem snel kontakt op knul !

• dafo

een raadsel is een geheim en niemand weet dat jij repelsteeltje heet stamp maar is lekker je laatste oordeel uit ergens in het duin mij kun je niet verguizen met deze baarlijke nonzin ik werk zelf bij het riagg met woord verslaafden vandaar dat ik je reaktie begrijp wil je er over praten?dat kan altijd lach eens tegen je zelf het zal je helpen wat je geeft krijg je terug,zelf vind ik dat je reaktie hierop kant nog wal raakt deze opmerking doet me denken aan iemand die aan lagere wal geraakt is in een samen zijn met mensen laten we daarom maar de boot afhouden edoch er valt veel te verhalen springen op een schip maakt mensen wakker en daar is de schipper niet blij mee dit is een soort schreewen van af het achterdek ik moest hier wel op reageren omdat ik flauw wordt over dat altijd gezeik over badgasten ga verhuizen naar een ander oord en wees alleen of zo waar het geluk komt in het ochtend gloren dan kun met je zelf praten of prietpraten met de zeekanaries en vraag of je hun eireren mag schudden omdat het soort te veel wordt.

als ik een aardig antwoord terug krijg wil ik wel vertellen wie ik ben tot nu toe is het een raadsel.

tot het hoi zeggen