Gaan we nu weer eens een beetje positief doen. Wie heeft er nog iets leuks meegemaakt?
Marian, cat. 1
Ik was in december 12,5 jaar getrouwd en driemaal raden waar ik dus in juni 1992 getrouwd ben?? Juist ja, op Vlie! En volgens mij nog vóórdat dat een hype werd. In “onze†tijd (klinkt gezellig ouderwets hè?) was er nog geen mogelijkheid om in het reddingshuisje of het armenhuis te trouwen, dus wij zijn gewoon in het stadhuis getrouwd. Wij zijn “stiekem†getrouwd, dus geen gasten van de wal, maar een Vlielandse ambtenaar, Vlielandse getuigen en een Vlielandse fotografe!
Wij komen nog ieder jaar in juni een weekje om onze trouwdag te vieren en vele malen zijn we ook “zomaarâ€Âeen weekje of een paar dagen tussendoor op het eiland geweest. In alle jaargetijden, dus ja, óók in de winter! Onder andere toen met de dichtgevroren Waddenzee, schitterende herinnering!
Tijdens al deze bezoekjes hebben wij nog nooit bij de Vlielanders die mate van ongastvrijheid ondervonden als hier op het prikbord tentoon wordt gesteld. Ik heb dan ook in een eerder topic gezegd dat ik ging buurten op het PRIKBORD van Schiermonnikoog, niet op het eiland zelf :-). Want zoals je aan dit berichtje kunt zien: Vlieland blijft favoriet!
Positief genoeg :-) ???
Groetjes, Danyell
Beste Danyel,
Een gelukkig huwlijk is altijd positief. Je kunt nu ook trouwen op de vuurtoren. Niet dat dat voor jou relevante info is. Ik vond de discussie volledig uit de hand lopen, van beide kanten. Het begon met Jan die het vervelend vond dat er zoveel gasten waren met oud en nieuw, even later waren het al vervelende badgasten. De reacties van Piet en Kobi logen er echter ook niet om. ( Piet bijvoorbeeld ook omdat hij onterecht persoonlijk werd.) Als ik iemand een rapportcijfer voor fair discussieren zou moeten geven zou Michiel een 10 krijgen. Misschien moet men zich eens afvragen waar men zich het meest tegen afzet? Tegen de “import”, of tegen de “badgast”“? Verwateren onze tradities omdat ons bloed verwatert. Het viel mij op dat het vaak zeevarenden zijn die moeite hebben met de drukte op het eiland. Maar dat zijn ook diezelfde zeevarenden ( één van de oudste beroepen op Vlieland) die, nog niet zolang geleden, geen punten kregen als woningzoekende voor economische binding met het eiland, terwijl een ”geimporteerde" horecamedewerker van 19 dat wel kreeg. Daar zit ook frustratie. Bovendien leven ze echt niet van het toerisme. Ze buffelen zo'n 80 uur in de week op één of andere k*tboot, vaak onder beroerde weersomstandigheden. Er zijn in feite maar een paar die er werkelijk aan verdienen, de rest is ook maar loonslaaf. Ik vind het gezellig als in het voorjaar de badgasten weer naar het eiland komen. Volle terrassen, leuke muziek in de bolder. Maar eerlijk gezegd vind ik het ook heerlijk als het weer wat rustiger wordt in oktober. Het is eigenlijk net als met logees. De waarheid zal altijd wel in het midden blijven liggen. Ik zit in de zomer vaak op het terrasje voor mijn huis. Het laatste huis aan je rechterhand als je het bos ingaat richting kampeerterrein. Wie een kop koffie of een biertje wil is van harte welkom, dan hebben we het er nog eens over!
Kiek goed uut.
groeten
Marian.
Hallo Marian,
Ik kan je standpunt wel begrijpen en ik geloof ook niet dat de Vlielanders stinkend rijk worden van het toerisme, anders gingen ze allemaal wel rentenieren :-) . Maar wat dat bezoek in de winter betreft: klik eens op onderstaande link en kijk naar de gele pop-up’s. Winterarrangementen en de oproep: Wilt U eens kennismaken met Vlieland in de winter? Als je met zulke reclame naar Vlieland wordt “geloktâ€Â, dan mag je toch gastvrijheid verwachten, of niet soms?
http://www.vlieland.net/
En ik ben deze discussie alleen maar gestart, omdat ik het onaardig vond dat de nieuwjaarswens van een heleboel badgasten niet beantwoord werd!
En die kop koffie, daar hou ik je misschien wel aan, in juni!
Groetjes,
Danyell
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?