categoriseren

• ad

Lieve mensen,

Zou het niet handig zijn als iedereen zich op deze pagina iets meer bekend maakt. Dat maakt de discussies makkelijker te volgen. Ik stel vier catergorien voor.

1. Autochtone Vlielander voor de op 't eiland geborenen,

2. Allochtone Vlielander voor de elders geboren maar later op 't eiland gaan wonen. Graag wel met het aantal woonjaren op Vlieland erbij.

3. Badgasten. Voor de toeristen. Graag met vermelding van hoeveel weken. En in welk jaargetijdes.

4 Buitenstaanders. Die niks met Vlieland te maken hebben en dat ook steeds minder willen gezien de vervelende bejegening door sommige blijkbaar Autochtone Vlielanders van toeristen op deze site Het valt daarbij overigens op dat die enkelingen vrij weinig tegengesproken worden door hun ‘eigen volk’. Durft de zwijgende meerderheid op het eiland niet of zijn ze het eens met deze toeristenhaters?

Ad, categorie 3 met zeker dertig weken in de zomer. De laatste jaren boycot ik Vlieland wegens Stortemelk dat veel te veel tenten toelaat in de drukke zomerweken. Elders goede alternatieven gevonden.

• michiel

30 weken in de zomer vind ik knap ad. is het niet 3 weken.

dus dat maakt jou catogorie 4: buitenstaanders.

• Roelof

En denk je dat dat stomme gescheld dan ophoudt ??

Ik val in de cat. badgast. 1 - 6 weken in de zomer (en met af en toe wat tussenpozen al 40 jaar lang), maar van deze `discussies` word ik stil. :(

Het zit cat. 1 & 2 kennelijk wel heel hoog.

Gelukkig ken ik ook Vlielanders die zich minder agressief richting badgast gedragen.

• Robin

Lijkt een beetje op een kasten systeem.

Mensen worden gehoord naar mate van belangrijkheid? Hoe lullig het ook klinkt, (ik kan een dosis sarcasme wel waarderen) dat zou ideaal zijn.

Maar dan niet op dit prikbord graag…

Als het gaat om besluitvorming? Prima verdeling.

Maar een open forum moet voor iedereen toegankelijk zijn.

Wij eilanders hebben tenslotte de wijsheid ook niet in pacht.

Robin (categorie 1)

• Sam

Ik denk dat dat “agressieve” gedrag/geschrijf jegens badgasten komt doordat de Vlielanders onheus bejegent worden op dit prikbord. Maar als je ze van t zomer op t eiland tegenkomt, zul je zien dat het stuk voor stuk goeie en gezellige mensen zijn waar je heel goed een biertje mee kan drinken.

Gewoon een stukje wederzijds respect doet wonderen………..

• margriet

Ja Ad een goed idee dan gaan we ook iets afspreken als herkennings punt ik stel voor dat we iets duidelijk zichtbaar op de borst dragen wij misschien een zeehond????? of wacht eens is dit niet al eens gedaan.

Margriet categorie1.

• schatbegraver

schrap de anonimiteit en het word vanzelf weer vriendelijk van toonzetting, vriendelijke groet, schatbegraver (folkert)

• Roelof

Sorry Sam, maar de uitlatingen van enkelen op dit prikbord getuigen van geen enkel respect. :(

En je schrijft het goed, `wederzijds` respect doet wonderen.

• ad

ha magriet,

jouw voorstel om een button te gaan dragen gaat mij iets te ver. doet me denken aan minder mooie perioden in het verleden. mijn voorstel was alleen bedoeld om de discussie wat makkelijker te kunnen volgen. als je weet wat voor vlees er in de kuip zit dan worden standpunten en reacties begrijpelijker.

grt ad, categorie 4

ps. die dertig weken waren natuurlijk wel verspreid over zeker tien vakanties.

• Jan

Is een integratiecursus misschien iets voor de Vlielanders? Ik vrees dat ze niet helemaal van deze wereld zijn……

Ik zou zeggen: alle Vlielanders neem een voorbeeld aan de buureilanden, daar zijn de problemen misschien wel groter. Gelukkig lopen ze daar niet zo te zeiken.

Mijn woonplaats is Amsterdam, ik hoor waarschijnlijk tot de ‘buitencategorie’ Het is werkelijk stuitend om te lezen hoe de Vlielanders over de badgasten denken. BAH !!.