Bedankt!!

• Danyell

Met stomme verbazing heb ik de laatste discussies gevolgd. Ik heb gezien dat ?badgasten? vanuit heel Nederland en zelfs daarbuiten hun beste wensen naar Vlieland sturen en als dank wordt er dan een discussie gestart over ?badgasten?, waar de honden geen brood van lusten!

Een leuke Engelse uitdrukking is: You can?t eat your cake and have it!

Sorry, maar ik ga een poosje buurten op het prikbord van Schiermonnikoog.

• Robin

Doe dat!

Lekker rustig. Zien we je in het voorjaar weer?

Gaan we nu weer even verder met ons winterreces.

Groeten

Robin

• Robin

Oh ja!!

En de beste wensen nog hè!!

• Hans

Klopt Danyell,maar deze discussie komt vaker voor op dit forum,en zal op het forum van Schiermonnikoog niet voorkomen.Vlielanders zijn niet zo gastvrij als men wel denkt.Als een badgast in de kroeg maar rooiaal is met rondjes geven,dan ben je echt een gast.Als ergens in het land een dorpsfeest is,wordt er toch ook niet gezegd dat het alleen voor dorpelingen is.Laten ze nou niet net doen alsof de gast niet meer welkom is.Ze vreten er allemaal van.Ik hou niet van die schijnheiligheid

• Robin

Persoonlijk vind ik badgast niet te vreten.

Ik vind de badgasten die op deze manier meedoen aan deze discussie zolangzamerhand zelfs onverteerbaar.

Wees welkom beste gast, maar respecteer de regels van het huis. Is dat zo moeilijk?

robin

• piet

Zijn er maar een paar hoor, die zo “schijnheilig” zijn hier. Alleen net wel die mensen die vaak op dit prikbord schrijven. Het lijkt wel een familietrekje….

• Drinkbaar Nederland

heej, vette uitdrukking!!!

• Sam

Schijnheiligheid…… my ass!!!

Of je leest ALLE berichten even die in die discussie zijn geplaatst! Dan had je kunnen lezen dat men best op de hoogte is van t feit dat het eiland “draait” op de badgasten…….. zomers dan!

Een “echte” gast heeft respect voor de bewoners van t eiland waar die komt. Dat badgasten alleen hun geld moeten deponeren op t eiland en dan maar weer moeten vertrekken…….. bah wat een gezeik!!!! Een “echte” gast zorgt mede voor de gezelligheid in de zomer, en wie daar niet toe in staat is, kan idd maar beter wegblijven!!!

• schatbegraver

Hoezo vlielanders niet gastvrij, nodig jij elk jaar 125000 mensen uit in jouw straat?

en bovendien, als je hier komt ben je gast, als je je als gast gedraagt pas je je aan ons aan en laat je ons niet aan jou aanpassen, dat is wat we al erg vaak moeten doen. Nogmaals, gasten zijn van harte welkom maar het wordt voor een (kleine) groep badgasten wel tijd om te realiseren dat hier eerst gewoond moet worden en gewerkt om het voor die mensen leuk te houden, houden jullie het dan ook leuk voor ons?

• Lytse

He Robin

je hebt helemaal gelijk als je zegt.

“Wees welkom beste gast, maar respecteer de regels van het huis.”,

iedereen moet ietsje aanpassen als hij ergens komt

Heb negen jaar op 14 jaar op Vlie mogen werken het merendeel in de horeca,maar de discussie die er nu gaande is slaat werkelijk nergens op…

Tuurlijk baal je wel eens van de “badgasten”maar ook de Vlielanders zijn niet even makkelijk maar dat brengt het hoog seizoen ook mee.

En over traditie's hmmm heb er heel wat mee mogen maken… merk er nooit iets van dat er iets vervelends is gebeurt met “badgasten” en Vlielanders in de jaren dat ik d'r woonde.

En heb er toch in die jaren heel wat uitgezet in de Stoep, zowel “badgasten” als Vlielanders.

Groetjes Lytse