badgasten

• jan

vonden jullie het ook zo vervelend dat er zoveel badgasten op vlie waren met oud en nieuw?

jan.

• piet

Geen last van, gezellig….

• ger

nx van gemerkt

groeten

ger

• kobi

Stel: er komen GEEN badgasten meer naar Vlie. Dan hebben de meeste van de Vlielanders geen, of haast, geen inkomen meer. Gaat dat gezeur, over badgasten, aan het begin van het nieuwe jaar alweer beginnen.

Ik ben ook “badgast” en kom al 15 jaar met veel plezier naar Vlieland, en dat wil ik ook zo houden.

Kobi

• Willem

Ben het helemaal eens met jan. vervelende badgasten in de schuur, ze snappen er niks van.

Net als opkleden lopen er ook van die figuren rond die zich er mee moeten bemoeien. Opkleden, oud/nieuw, koninginnedag enz zijn lueke feesten maar dan graag zonder vervelende badgasten die van de vlielander tradities niks begrijpen. Lijkt me goed als we Vlie gewoon sluiten vanaf de herfstvakantie tot pasen of pinkstern. Net als vroeger toen kwam er gewoon geen hond in de winter.

Vlieland voor de vlielanders; vreten we 's winters wel weer gewoon konien en brouwen ons eigen bier ,1 keer per week een boot is dan ook wel genoeg. Zetten we een bord neer op de haven met “Vlieland nu even voor de vlielanders”

en dat is mijn mening.

Willem

• Max

Inderdaad; dat gezeur van de Vlielander over dat er veel toeristen naar het eiland komen… Ze eten er (vrijwel) allemaal van. Zonder badgasten (beetje vreemde term bij winterse temperaturen) was Vlie nu een tweede Rottumeroog. Een paar vogelaars en zo nu en dan iemand van Rijkswaterstaat. En zonder toeristen was het met de huidige veerdienst ook snel over en uit.

• Drinkbaar Nederland

wij badgasten vinden het evengoed vervelend dat er altijd vlielanders zijn (het zullen er zeker niet veel zijn, maar ze moeten zich toch laten horen) die maar niet kunnen accepteren dat badgasten noodzakelijk zijn voor de economie van vlie. zonder badgasten zouden op vlieland mensen nauwelijks kunnen leven! elke vlielander leeft direct of indirect van het toerisme! dus zeik niet zo! van 99% van de badgasten heb je toch geen last!

• Hunnebed

Laat de echte, en dan bedoel ik de geboren en getogen Vlielanders maar opstaan, volgens mij zijn dat er van de 1150 inwoners er nog geen 200., de rest is import.

En de Vlielanders die de grootste mond hebben en die de meeste last van badgasten hebben zijn voor 99 % import.

• michiel

het is niet dat we geen badgasten meer willen op vlie helemaal niet, het eiland draait juist op toerisme.

waar het veel vlielanders omgaat is dat er tradities zijn zoals de vlielander feesten die geen vlielander feesten meer zijn door het toenemend aantal badgasten die er zijn en in mijn ogen niet veel van snappen van al die eilanders die dan uit hun dak gaan.

oud en nieuw is een van die tradities die verloren gaat door dat er zoveel toeristen zijn op het eiland en dat veel eilanders niet meer weg gaan omdat alles te vol is.

15 jaar geleden zag je een hoop eilanders die nacht in de kroegen nu zie je alleen maar toeristen en dat vind ik,en met mij denk ik veel eilanders, erg jammer.

het is echt niet dat we willen dat jullie helemaal weg blijven alleen die 3 feesten per jaar is echt van ons.

• mirjan

Vraagje voor de vlielanders die zo'n hekel aan ‘badgasten’ hebben. Gaan jullie zelf nooit eens ergens heen. En dan bedoel ik van het eiland af?