Geit

• Groen

Wat leuk, dat beeld van de Vlielandse Geit voor het raadhuus. Misschien ook een idee voor Terschelling. Een echt eilander beeld. Een afgebeten vinger, twee meter hoog voor het raadhuus daar. Dat vinden die ‘ vingerbieters’ vast leuk!

• Groen

Ik bedoel natuurlijk voor het voormalige raadhuus!!

• Laura

Maar dan wel de middel vinger toch?

• Groen

Natuurlijk Laura, welke vinger zou het anders moeten zijn?

Maar dit is geen zinvolle discussie, althans niet volgens Karel. Hij wil het over de vertrekkende Vlielanders hebben. Hij heeft de discussie over de verkoop van de Zeeman dus niet begrepen! Mensen vertrekken, omzet daalt, kroeg wordt verkocht!!!

Straks ook nog het Praethuus ( weet jij trouwens hoe je dat uitspreekt?), je zult het zien. Hahahaha.

• Roelof

Praethuus, probeer eens met een hete aardappel in je keel.

Dan wordt het een Prethuus (dan denk ik niet alleen aan alcohol naar binnen werken).

(quote) Mensen vertrekken, omzet daalt, kroeg wordt verkocht!!! (einde quote)

Moet zijn: Prijzen fors omhoog (Euro), bestedingsruimte toerist omlaag (recessie), omzet daat, kroeg verkocht !!

Hier op de wal heeft de horeca het ook moeilijk, maar de (illegale) caravans, jeugdhonken, sport-kantine`s e.d. vangen de alcohol-behoefte goed op.

En terwijl de ratten (wie de schoen past …) het zinkende schip verlaten steekt de buurman zijn middelvinger op.

• Robin

Maar als de prijzen in de horeca sinds de euro zo exorbitant zijn gestegen, dan zouden toch de winstmarges hoger moeten uitvallen? Of was die trent al bij de hopteelt begonnen? Anders zie ik niet waarom een kroeg zijn deuren zou moeten sluiten.

Maar desalniettemin een scherpe observatie….

Het is de graaicultuur die de middenstand de das om doet. Er moet in een zo kort mogelijke periode zo veel mogelijk winst gemaakt worden. Dat gaat lang goed, totdat er een recessie plaats vindt, en de consument niet meer aan het bestedingspatroon van de kroegbaas kan voldoen. Kroeg failliet… Consument dorst!!

Leuke geit trouwens. Jammer van die opmerking over die terschellingers.

Dat was nou weer niet nodig…

Robin…

• Harry

Graaicultuur bij de Middenstand? In de levensmiddelenbranche liggen de prijzen inmiddels op het niveau van 2001, door de prijzenoorlog. Dus de buurtsuper als graaier af te schilderen, dat is niet juist. Volgens mij bedoel je niet “de Middenstand” als geheel, maar een graaicultuur bij “sommigge horeca-ondernemers”?

• Groen

alsof jij zo grappig bent!?!?

• klein geitje

Hoezo failliet? Wat zijn de laatste roddels?

>

• Laura

Groen,

Ja met een hete gepofte aerdappel achter in je strot.