Wat hoor ik nou, gaat mijn favoriete Vlielandse cafe dicht? Wat ontzettend jammer! Sinds 1979 was De (Witte) Zeeman mijn allereerste horecagelegenheid waar ik uit mocht gaan, omdat het toen net een dancing was geworden als concurrent van
De (oude) Stoep. Daarvoor was het altijd het domein van 30 en 40 plussers, (waar ik nu zelf ook toe behoor!) Ik verbleef toen met mijn ouders in Hotel Kaap Oost, toen nog van Van de Vecht, later van Herman Hoedemaker en heb in de Zeeman heel wat leuke uurtjes meegemaakt en daar heel wat vakantievriendinnetjes versleten. Ook tot en met vorig jaar kwam altijd met mijn vrouw in deze tent al moet ik zeggen dat het wel een ontzettend afgeleefde indruk maakte. Het meubilair was zeker aan de bar nog precies hetzelfde als in de jaren 70!
OK de tijd staat niet stil, maar het doet mij persoonlijk toch een beetje pijn dat ook hier een stuk herinnering verloren gaat. Ik hoop dat het weer een gezellig cafe wordt, waar iedereen en niet alleen de jonkies zich thuis voelt.
Is de Zeeman al dicht en zo nee per wanneer dan wel?