JAMMER JAMMER VAN DE ZEEMAN

• NELLEKE

HI ALLEMAAL

IK HEB DRIE MAANDEN ACHTER DE BAR GEWERKT IN DE ZEEMAN.TOFFE TIJD GEHAD EN NU LEES IK DAT HIJ DICHT GAAT.SYBRICH GROETJES VAN MIJ.EN VOOR IEDEREEN DIE IK HEB LEREN KENNEN DE GROETJES..HOE IS HET TROUWENS MET DIE ROOIE BEN ZIJN NAAM EVEN KWIJT.MAAR IK BEDOEL NATUURLIJK DIE MARKANTE MAN DIE AF EN TOE HEEFT OPGETREDEN IN DE ZEEMAN

• dafo

moet er over nadenken wat voor muziek was het?

• Rob

Wat hoor ik nou, gaat mijn favoriete Vlielandse cafe dicht? Wat ontzettend jammer! Sinds 1979 was De (Witte) Zeeman mijn allereerste horecagelegenheid waar ik uit mocht gaan, omdat het toen net een dancing was geworden als concurrent van

De (oude) Stoep. Daarvoor was het altijd het domein van 30 en 40 plussers, (waar ik nu zelf ook toe behoor!) Ik verbleef toen met mijn ouders in Hotel Kaap Oost, toen nog van Van de Vecht, later van Herman Hoedemaker en heb in de Zeeman heel wat leuke uurtjes meegemaakt en daar heel wat vakantievriendinnetjes versleten. Ook tot en met vorig jaar kwam altijd met mijn vrouw in deze tent al moet ik zeggen dat het wel een ontzettend afgeleefde indruk maakte. Het meubilair was zeker aan de bar nog precies hetzelfde als in de jaren 70!

OK de tijd staat niet stil, maar het doet mij persoonlijk toch een beetje pijn dat ook hier een stuk herinnering verloren gaat. Ik hoop dat het weer een gezellig cafe wordt, waar iedereen en niet alleen de jonkies zich thuis voelt.

Is de Zeeman al dicht en zo nee per wanneer dan wel?

• dafo

wat voor muziek was het nelleke

?

• victor

Die rooie heet : Ger Lammerus.

Voor de rest is het stil op vlie, afgelopen weekend het opkleden gehad.

gtz

vanaf het mooie eiland.

• ger

www.drijfhout-vlieland.nl

• Import

Zeeman is met oud-en-nieuw voor de laatste keer open helaas….

• kroegteigetje

Toch jammer dat je er dit jaar niet bent geweest! Afgelopen winter is alles geschilderd en zijn er nieuwe barkrukken gekomen…en zo'n oude bar heeft zijn goede funktie allang bewezen en zou echt zonde zijn om die eruit te halen! Bovendien is de Zeeman niet echt meer DE kroeg voor jongeren maar komt er juist een heel verschillend publiek van alle leeftijden volgens mij! maar ik kan het mis hebben! Grappig dat ieder voor zich het toch weer anders ervaart…De laatste weekjes zijn ingegaan dus wie weet tot op Vlieland!

• Alex

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er nog hoop is. Als de huidge eigenaar het kan verkopen, dan is De Zeeman volgend seizoen waarschijnlijk gewoon weer open.

• Rob

Hallo kroegtijgert,

Bereidt je maar voor, want van 24-12 tot 2-1 zijn wij weer present. Inderdaad wisten wij al dat de Zeemand opgeknapt zou worden, maar de plannen waren toendertijd dat de H