nou daar sta je dan met je fakkel een kleine 20 man een hoop wind ,kou fakkels uit, wat een drama.
vraag me af hoe die mensen thuis koken op gas of oudewets op een houtkachel.
dit is lachen waarom niet heb er nog wel twee kunnen we ff naar de sterren kijken
en dan hebben we het erover genietend van de gloed je kunt oek op de bank blijven zitten de bankjes op de dijk zijn ook leuk starend naar het staks zakkend wad bij afgaand water twas best leuk hoor of het wad uitmaakt ik weet het niet denk nog wel eens terug aan het gasfeest nu is het leven of gas geven
hartelijke groet tot de dijk
Wat een gezeik over het zakkend wad. Wat willen jullie nou, de zeespiegel stijgt wat, volgens jullie groene tallybanstrijders, dus als het wad, in dezelfde mate meezakt kunen we al dat water mooi kwijt wat. Trouwens waarom zijn jullie tegen zand en grindwinning uit de noord en waddenzee, iedere ton zand die ze uit de noordzee/waddenzee/wereldzee halen, kan weer opgevuld worden met water, wat. Leve de broeikas, lange warme zomers, trouwens, het klimaat verandert al zolang de wereld bestaat, hoe komen de stenen in Drente, het gas in slochteren, bison skeletten op de Doggersbank, olie in Schonebeek, waar zijn de dinosaurussen gebleven. En de gletsjers in Noorwegen krimpen al vanaf 1700. Toen er zelfs nog geen boswachter door de kwelders rondreed met een co 2 uitstotend vervoermiddel. Als nou de laatste eidereend nog de moord sterft, wordt het misschien weer een beetje leefbaar, wat.
H.
Harrie, een interessante methode doe je aan de hand. Beetje onhaalbaar maar wel een aardige voorzet.
Vroeger leerde ik dat 2/3 deel van de aarde zee is, dus die 1/3 moet het opgebaggerde materiaal van die 2/3 oppakken. Om de zaak dus egaal te houden moeten we alle landmassa`s met 2 meter verhogen om de te verwachten zeespiegelstijging te compenseren. Wat een pech van die dorpstraat, kan die er gelijk weer uit, eerst 2 meter zand eronder.
De zomers worden lekker lang en warm, maar die plensbuien zijn wat lastig en dat is waarschijnlijk pas het begin. Ook het schaatsen, sneeuwballen gooien, en een witte kerst kunnen we wel vergeten.
Die stenen in Drente is wel effe terug, en toen was het hier behoorlijk fris. Al die verder genoemde zaken als gas, olie, skeletten en dino`s is al een mooi eindje terug in de tijd ontstaan. Vanaf 1800 is de mens op steeds grotere schaal en snelheid alle aardse reserve`s aan het opstoken. Een deel daarvan is `noodzakelijk`, we willen niet meer naar `een hutje op de hei`, maar een niet onbelangrijk deel is onnodige verspilling. Mijn vader had het wel eens over stoken voor de vogels (kachel aan en raam open).
Dat kan in jouw optiek tenminste niet meer, want die laatste eidereend ligt al een tijdje platgereden op de postweg.
Of het daar allemaal leefbaarder van wordt geloof ik niet.
Ha Roelof. Je geeft me dus eigenlijk gelijk, het klimaat doet niet anders dan veranderen door de jaren heen. “We”hebben in Nederland tropen gehad, waarin de olie en gas velden zijn ontstaan, en ook hebben we hier ijstijd gehad, waarin de gletsjers de zwerfkeien vanuit Scandinavië naar hier zijn vervoerd. En waar nu in Saudi Arabische woestijnen rijke olie velden zijn, daar moet een geweldige vegetatie zijn geweest. Miljarden tonnen massa en water zomaar opwarmen, geloof jij het? Ze heben mij op school vroeger verteld dat warme lucht opstijgt, als je een kwartier van Schiphol bent,vriest het 50 graden of meer, daar kan nog wel wat warmte naar toe. In de woestijn is het de hele dag 30-40 graden plus, en de zon is nog niet weg, of de kameledrijver moet onder de elektrieke deken. Die hele roodgroene maffia moeten we uitroeien, te beginnen bij de waddenclub. En vooruit,dan laten we die drijfsijzen wel met rust. Die rooie hippie richt wel wat aan met zn fakkel, als ik dit zo terug lees.
Gr. H.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?