Hout op het strand

• Prikker

Hout op het strand.

En toen lag er hout op het strand.

Bulten hout.

Hout voor iedereen.

Alle jutters, gelegenheidsjutters en anderen waren er om hun aanhanger vol te laden.

Dolle pret en iedereen kon zijn hebzucht volledig bevredigen.

Met wagens vol, ver over hun laadvermogen, werd het hout afgevoerd.

Om dan op de badweg staande gehouden te worden door een agente van politie.

Deze dacht dat dit een uitgelezen moment was om de eilanders eens even op de regels te wijzen.

Gordel niet om, geen papieren bij je, een uitstekende lading die niet is voorzien van de juiste markering, deze mevrouw kon haar even helemaal uitleven.

Wat een verstand om uitgerekend om zo´n moment de eilanders even op de vingers te tikken.

Deze agente woont nog niet lang genoeg op Vlieland om eerder een aanspoeling van een deklast hout mee te maken.

Bij een deklast hout op het strand slaat het menig Vlielander in de bol, hout laden en thuis brengen, zoveel mogelijk.

In je pendek de branding in gaan om hout te pakken, desnoods een duikpak aan en duikbril op en te water.

Met je jeep van meer dan 50.000 euro in de golven om hout te bemachtigen.

Hout laden tot de assen van je wagen breken, met kreunende wiellagers op weg naar huis.

Met de vlam in de pijp het strand af de Badweg op en dan staat daar ineens de sterke arm.

Een jutter kreeg maar liefst vier bonnen.

De laatste keer dat er een deklast hout op het strand lag is tien jaar geleden.

Laat die Verrekte Vlielanders zich nu eens een keer in de tien jaar lekker uitleven met hun hout en ga daar als import agent van politie je niet mee bemoeien.

Ga als politieagent eens op zoek naar die types die de fiets achter uit je tuin of zelfs schuur jatten of degenen die er een teringzooi van maken op weg naar hun charterschip.

Of neem een die Vlielanders te grazen die nog steeds veel te hard rijden.

En deze politiejuf noemt zich aan de wal vast en zeker een Vlielander.

En dit soort Vlielanders is net en plaag, er komen er steeds meer van.

Begrijpen weinig tot niets van het begrip eilander.

Inmiddels schijnen de bekeuringen ingetrokken te zijn.

Een hoopgevende gedachte dat er collega?s op het bureau rond lopen die het wel snappen.

Prikker

• vrije vogels gekooide mensen

Prikker

Wat een gelul zeg van je…

Vroeger ging het net zo, maar dan waren de eilanders iets slimmer door het eerst in de duinen te verstoppen om het later weer op te halen.

Dan was ook de politie druk in de weer…en de strandvonder.

Nee hoor van mij mag de politie best wel controleren…alleen moeten ze het continu doen en iedereen maar dat gebeurt helaas niet.

Het is altijd maar even, net zo als het parkeerbeleid enz enz..

Nee Prikker… ze moeten het gewoon slim aanpakken de vlielanders net zo als de terschellingers die varen gewoon op zee om het hout op te halen.

maar wel leuk he zoveel hout.

grt

• Pieter Sipkes

Je hebt gelijk, niks meer aan toe te voegen. Ook over die achterlijk hoge snelheden, waarmee, vooral taxi's en bussen, van A naar B denken te moeten scheuren. Ik erger me blauw.

• dafo

das jaren geleden

• M.B. Kant

Hier een voorbeeld van een TE hard rijder: de zwarte Jeep Grand Cherokee, welke ons al een paar keer bijna van de Postweg heeft geblazen. De bestuurder leek ons helemaal niet gezien te hebben, en was kennelijk alleen maar indruk aan het maken op zijn bijrijder. En dat terwijl we met een kinderwagen aan de kant van de Postweg aan het wandelen waren. We hebben nog getwijfeld om aangifte te doen bij de politie. Achteraf gezien hadden we dat ook moeten doen!

• Roelof

Hoe dat op Vlieland zit weet ik niet, maar bij ons wordt ook regelmatig veel te hard gereden, maar aangifte hoef je niet te doen. Dat helpt dus niets. Helaas. :(

• Robin

Wat dit onderwerp betreft ben ik voor de middeleeuwse aanpak.

Aan de schandpaal met een groot bord om je nek.

Het lijkt wel of het de laatste tijd steeds erger wordt op Vlieland. Wel vind ik dat complimenten op z'n plaats zijn voor de familie Boersma. Altijd weer valt die naam als dit onderwerp speelt. Maar dan ook eens in positieve zin. Ik ben van mening dat het heel behoorlijk gaat de laatste tijd.

Maar er blijven nog genoeg jakkeraars over hoor, en af en toe hou ik mijn hart vast.

Neem nou het einde van de lutinelaan. Daar mag men maar dertig kilometer per uur rijden. En dat haalt men ook, en meer!!! Of het nu dwars van het speelbultje bij de politie is,of in de bocht bij Johan en Hetty. Het gaat daar regelmatig nog maar net goed. En dan kan je als automobilist boos tegen zo'n geschrokken eindje kind gaan staan te schreeuwen, maar daar hoor jij als weggebruiker rekening mee te houden. Er zou daar best een bloembak o.i.d. geplaatst mogen worden. Wat dit alles overigens met hout op het strand van doen heeft, ontgaat mij enigszins.

Robin

• Pieter Sipkes

Robin, ben het met je eens.

Nu je laatste opmerking…… moet je toch ff de topic van Prikker helemaal uit lezen.

Pieter