Digitale camera gevonden

• Mario

In het weekend van 21- 22 augustus was ik, met een groep radiozendamateurs, op het vuurtorenduin. Daar vonden wij een digitale fotocamera.

Ik ben mijn best aan het doen om de camera weer bij de rechtmatige eigenaar te krijgen, maar dat slaagt tot op heden niet.

Ik heb bij de Vlielander politie alle gegevens achtergelaten.

Ik bezit zelf ook een soortgelijke camera en ik heb er lang voor moeten sparen en zou doodziek zijn als ik mijn camera kwijt zou raken.

Vermoedelijk is dat in het geval van de gevonden camera ook zo. Als ik de leeftijd van de mensen op de foto's inschat, vermoed ik dat het scholieren zijn. Die zullen dus ook wel graag hun camera terug willen hebben.

Indien u meent dat het om uw camera gaat, mail mij dan de gegevens. In het geval van een gelijkenis, mail ik u terug.

Mario

• Roelof

Wat een heerlijk bericht, iemand die niet gelijk denkt van `pik in`.

Mario, de camera is niet van mij, maar mijn dag is weer goed.

Roelof

• froukje

Hoi Mario,

ook mijn dag maakte je helemaal goed met je eerlijke bericht, hopelijk wordt de rechtmatige eigenaar gevonden, uit eigen beleving weet ik wat het is om een camera te verliezen, niet zozeer de camera, maar wel de foto's, dus over het algemeen voor jou die belangrijke herinneringen

maar je bent geweldig!!!

Froukje

• Linda

Hoi Mario,

Ik kan hier verder niets aan toevoegen. Toch nog eerlijke mensen op deze wereldbol. Fantastisch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes uit België

Linda

• centraal Buro Statistiek

Jeempie Mario,

Iedereen is zo verheugd over je eerlijkheid !

Over iets niet inpikken.

Zou dat daar zo erg opvallen vraag ik me af?

Heerlijk die reakties daar, zo helder als glas !

Even een tip, als het een digitale camera is, zou je het serienummer kunnen doormailen naar een servicepunt van de fabrikant want het is mogelijk dat de eigenaar zich heeft geregistreerd.

• Mario

Kijk…. dat is nu eens een goede tip.

Meteen het servicepunt van de fabrikant gebeld, maar deze houdt al jaren geen registratie meer bij van de verkochtte artikelen, met uitzondering van de reparatieafdeling.

Deze poging is dus ook gestrand.

Mario

• Eric

Misschien kun je met het bekijken van de foto's iets achterhalen over een verblijfsadres op Vlieland, en via dat verblijfsadres achter huurders o.i.d. komen ?

• Mario

Hallo Eric.

Bedankt voor je suggesties, maar dat had ik al gedaan.

De mensen hebben op Lange Paal en op Stortemelk gekampeerd. Helaas heeft navraag op beide campings niets opgeleverd. De foto's van de vermoedelijke eigenaren van de camera, werden niet herkend.

Ik begin nu zo heel langzaam door de mogelijkheden heen te raken en wacht het verder maar af.

Bedankt voor het meedenken.

Mario

• Roelof

Mario,

Misschien kan je een aantal van de personen-foto`s publiceren, zodat de `hele wereld` ze kan zien, misschien dat er gefotografeerden zijn die zichzelf herkennen en weten wie de fotograaf was.

• Nor

Ik denk niet dat dat een optie is of je zou de metadata weg moeten halen. In de metadata staat namelijk het type camera aangegeven.