Vlielander niet monogaam

• Tanja

In de nieuwste reaktie op mijn stukje ‘hoe lastig is het een Vlielander te leren kennen…’ (geplaatst 4 aug.) waarschuwd Pieter Sipkes voor de Vlielandse man die als niet bepaald monogaam bekend staat en de badgast als zijn prooi ziet ….

Wat vinden jullie daar van ?

• Horzel

daar klopt niets van hoor. Als je een beetje diepgang hebt wil ik best een weekje monogaam zijn.

• Jonathan(Livingston Seagull)

wat een nonsens !

• Pieter Sipkes

Ieder zijn mening, maar de mening van een echte Vlielander is meer waardevol.

• Drinkbaar Nederland

nou, ik weet wel een paar voorbeelden van niet monogame vlielanders… maar dat beperkt zich niet tot alleen mannen!

• Jonathan(Livingston Seagull)

Beste Pieter Sipkes,

Ik begrijp uw reactie; dat een Vlielander het wel kan weten. Echter…ik kom zelf ook van een *eiland* waarbij als de zomer begint en de strandhuisjes worden opgebouwd *het jachtseizoen* tevens kan beginnen.

Ik weet dus waar ik over praat. Laat het nu zo zijn dat er tamelijk veel dames en heren zijn (nu heb ik het over de toeristen) die het zeer prettig vinden dat er door plaatselijke bewoners zeg maar, veel aandacht aan hen wordt besteedt.

Dit werkt dus both ways zeg maar, tot ieders (zeer plezierige) verrassing! Vooral als je single bent.

Natuurlijk stel dat je een strandtent hebt en je bent gehuwd dan móet de partner grapjes en flirten wel een beetje kunnen verdragen, dat hoort erbij.

In een toeristische streek (vooral nabij het strand) weet je dit.

Dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen met het woordje nonsens en het monogaam zijn. Het is zo makkelijk de fatsoensrakker uit te hangen nl. Iemand werkelijk gaan bedriegen is andere zaak, maar een beetje vlinders van iemand hebben, ach weetje, ík kan het mij voorstellen en weetje wat nóg; daar is níets mis mee.

Cause, we*re all just humans.

Groet,

Jonathan

• Pieter Sipkes

Lees ook eens het berichtje waarop ik gereageerd heb. Het was een waarschuwing voor de dolverliefde badgast en geen verwijt naar de Vlielander heren.

• Pieter Sipkes

Wat vind je er eigenlijk zelf van.

• Tanja

Pieter Sipkes,

Misschien moet U zelf mijn stukje nog eens goed lezen.

Deze badgast (niet echt een toepasselijke benaming voor iemand die uitsluitend in het laagseizoen komt …) is namelijk niet dolverliefd op de Vlielander uit het verhaal. Sterker nog : ze kent hem niet eens. En daar ging het nou juist om, hoe zou ze hem kunnen leren kennen als ze iedere keer na een paar dagen /een week hooguit, weer weggaat….

En mijn liefdesverklaring ?…die betreft uitsluitend het eiland !

Tanja

• Pieter Sipkes

Hoi Tanja,

Ik heb nog een keer je berichtje gelezen. De woorden “leuke Vlielander” en dat je “hem” nog graag es een keer wilt ontmoeten en dat je door de straten van Vlieland tuurt voor nog een glimp van hem…… Je klinkt echt verliefd hoor…. Maar eh…. inmiddels ben je door meer gewaarschuwd…. toch?????

(Ook als je midden in de winter komt….. een toerist wordt gewoon badgast genoemd, niks negatiefs mee bedoeld)

Hier nog even je berichtje:

Stel: je hebt een lievelingsplek op aard en het heet Vlieland. Het liefst ga je er zo vaak mogelijk naar toe maar helaas gaat dat vanwege je magere financien niet zo vaak als je wel zou willen.

Stel: je ontmoet een leuke Vlielander, je hebt al eens kennis met hem gemaakt, bij hem in de “jeep”gezeten en even zo snel weer dag moeten zeggen omdat de boot op punt van vertrekken stond.

Stel dat je jaren later op de zelfde plek op Vlielands bodem een man ziet lopen. Je kijkt mekaar in de ogen en denkt : Huh , is dat…. En dat je hem gedurende die week steeds maar weer tegen komt. Meestal zit hij in een vrachtwagen of auto en zodoende gaat de kennismaking niet verder dan wat lachen en zwaaien naar mekaar. En zoals altijd gaat de week Vlieland veel te snel voorbij en sta je met tranen in je ogen op de kade te wachten op de boot die je weg zal voeren van je geliefde eiland, niet wetende hoe lang het dit keer zal duren voor je haar weer zult zien.

En stel dan dat jij het bent die door je tranen heen Vlielands' straten aftuurd in de hoop “hem” nog een keer te zien. De man van wie je zo weinig weet en van wie je ook niet meer zult weten als je in al je verlegenheid aan een week niet genoeg hebt.

Wat zou jij dan doen….