Hond Armenhuis

• Dania

Dag Vlielandliefhebbers,

Ben een paar dagen terug van een heerlijk zonnige week in Vlieland, en geniet nog steeds na. Het is echt een mooie plek waar ik zeker nog wil komen.

De Vlielanders zelf zijn me ontzettend meegevallen, heel vriendelijk en sociaal.

Wat ik wel erg vond, was iedere keer als ik van het dorp naar Duinkersoord fietste, zag ik een hond die bij het Restaurant Armenhuis vastgebonden zat, zo helemaal onderin, bij het leeggoed en ander materiaal. Zowel ‘s morgens als ’s avonds.

Aangezien ik bij het hele eiland een gevoel van vrijheid en natuur had, klopte dit niet, vond ik.

Ik had ook niet het lef om aan de eigenaars te vragen hoe dit kwam. Aangezien op deze site zowel toeristen als echte Vlielanders chatten, hoop ik dat deze hond op een of andere manier een leuker leven kan krijgen, b.v. misschien wil er wel iemand mee gaan wandelen, want ik kan me voorstellen dat de restauranthouders hiervoor weinig tijd heeft.

• joop

valt niets aan te verdienen he

• Vlielander

Ik denk dat er best mee gelopen wordt hoor. En waar let je eigenlijk op dan?..