wonen & werk op vlieland

• chiara cappetti

Wat moet je of kun je doen om op vlieland te kunnen wonen behalve dromen?

financieel gebonden zijn met het eiland dus een vaste baan proberen te bemachtigen op het eiland, maar hoe doe ik dat?

Ik heb werkelijk geen flauw idee!

Op de sites zie je alleen maar vakantiebaantjes en niks voor vast!

Ik zou graag voor vast willen werken, maakt niet echt uit wat ik moet doen.

En dan komt het tweede probleem, een woonruimte!

Is er iemand die mij zou kunnen helpen met b.v. wat informatie?

b.v.d. chiara

• Verheugde Vlielander

Nou nou, als ik je naam zo lees, kun jij vast wel een Pizza Quatra Staggione in elkaar knutselen. Dan hoeven we niet meer die kleffe deegslierten hier te eten, ik zou zeggen: “stook de oven op !”

• kvika

hoi hoi. helpem kan ik je niet echt, maar wekl eem tip. als je b.v. een vakentie baan hebt op het eiland dan kun je vragen of ze nuiet iemand voor vast nodig hebben. of andere bedrijven af of die niet iemand kunnen gtebruiken. voor woon ruimte…. tja ik heb het zelfde probleem. :( sta al ingeschreven , maar samen met hslf vlie. dus da's een kleine kans. dus! weet iemand anders wel een oplossing??? horen wij het graag!!! groetjes van een halve eilandse.

• Cambuurman

Kijk eens op deze website: http://www.werkenopvlieland.nl/

Hier vindt je vast meer informatie over dit soort zaken…

• Utrechtse Bert

waar kun je je laten inschrijven dan ?????

• Utrechtse Bert

ik heb een leuk huisje gezien om te huren niet duur 315 p/mnd (onder voorbehoud).

ga maar eens naar vlielandpagina.nl dan naar gemeente vlieland (staat ergens in het midden onder gemeente info) dan wonen en welzijn aanklikken en dan woning toewijzing en dan bischikbare woningen! het is niet groot en ook niet duur, denk niet dat we er voor in aanmerking zouden komen maar wie weet heb je er wat aan!

• Utrechtse Bert

hallo,

Ten eerste wil ik je bedanken voor de leuke reactie (wonen en werk op vlieland) op het prikbord!

Nu is er helaas een klein probleempje mijn over-over-grootvader was een italiaan (nooit gekend dus!) en heeft ons helaas geen orginele italiaanse recepten achtergelaten, alleen mijn achternaam en mijn voornaam hebben mijn ouders uitgekozen (uit een boekje nogwel! erg orgineel, toevallig ook italiaans! haha).

Dus wat die pizza Quatra staggione betreft……………???? Ik weet niet of dat gaat lukken!!

groetjes chiara (nog steeds hopeloos aan het dromen over vlieland)

• Utrechtse Bert

heb zowat mijn hele favorieten vol met sites van vlieland staan en die staat er ook al bij kijk bijna iedere dag alle sites na hopende wat te vinden, maar helaas tot nu toe nog geen resultaat heb wel een baantje voor vast gezien als vaste barkeepster in het cafe De Zeevaert maar helaas vragen ze iemand met ruime ervaring achter de bar en die heb ik niet!! dus denk ik dat ik niet veel kans maak!!

toch wil ik je wel bedanken voor de tip groetjes chiara

• Verheugde Vlielander

Hallo,

ik wens je het allerbeste, maar ik regaeer verder niet meer.

Ik merk dat berichten hier “gecensureerd” en verwijderd worden, dat vind ik iets voor de DDR of een politiestaat, niet iets voor een democratie als Nederland (Vlieland is blijkbaar geen democratie) dus het beste meid,

groetchiara schreef:

>

> hallo,

> Ten eerste wil ik je bedanken voor de leuke reactie (wonen en

> werk op vlieland) op het prikbord!

> Nu is er helaas een klein probleempje mijn

> over-over-grootvader was een italiaan (nooit gekend dus!) en

> heeft ons helaas geen orginele italiaanse recepten

> achtergelaten, alleen mijn achternaam en mijn voornaam hebben

> mijn ouders uitgekozen (uit een boekje nogwel! erg orgineel,

> toevallig ook italiaans! haha).

> Dus wat die pizza Quatra staggione betreft……………????

> Ik weet niet of dat gaat lukken!!

> groetjes chiara (nog steeds hopeloos aan het dromen over

> vlieland)

• Pieter Sipkes

Ik snap ook al niet waarom ik mijn berichtjes niet direct terug kan vinden op het prikbord. Vreemde gang van zaken.