cranberry´s

• Diep rood

De cranberry´s zijn vroeg “rijp” dit jaar.

Er is genoeg voor iedereen, maar er zijn weer enkele Vlielanders die niet kunnen wachten.

Zelfs het veldje waar een normale Vlielander en of toerrist met de hand plukt wordt met de bak leeggeroofd.

Zakken vol groenne bessen worden afgevoerd.

Er staat zelfs ergens geschreven “ niet voor de commerciele pluk”

Wie heeft hier ook een mening over, en of wat zou er aan gedaan moeten worden??

Diep Rood

• knal geel

rijpe cranberry's !!!!!!!!!!!!!!! Ik zie alleen maar mensen die zakken vol gele cranbary;s vervoeren.Uit oogpunt van winstbejag worden ze veel te vroeg geplukt (voor dat een ander er bij is natuurlijk) Tip: misschien moet de FIOD bij deze mensen eens een kijkje gaan nemen

• Te groen

Helemaal met je eens. Maar het zijn zeker niet alleen de Vlielanders, ook zijn er meerdere gasten die zakken vol met goene bessen plukken en er zelfs speciaal voor naar Vlieland komen.

Het met de bak plukken, is natuurlijk niks mis mee dat gebeurd al jaren. En wie heeft er niet al eens een extra zakcentje mee verdiend. Maar het feit dat er nu al zakken vol met groene bessen worden geplukt vind ik ook niet kunnen. Wacht dan in ieder geval tot ze rijp genoeg zijn om te plukken.

Te groen.

• Blauw van de lach

Mensen mensen…het is toch al sinds mensenheugenis sport om zoveel mogelijk te schrapen en te graaien op Vlieland, ach toe nou, laat die traditie ook nu in stand !

• Diep rood

We praten toch over hetzelfde Knal Geel??

Of lees ik mijn eigen tekstje nu verkeerd??

Ik vind nl dat de cranberry´s veel te vroeg geplukt worden. Iets bijverdienen is niks mis mee maar dit gaat zelfs mij te ver.

Laat de ambtenaar van sociale zaken van Vlie maar eens de west uit rijden met zijn bloknoot en fototoestel!!

Diep Rood (dat moeten cranberry´s toch zijn om ze goed te laten smaken?!)

• schatbegraver

hier hebben ze de zogenaamde “plukze”regeling voor uitgevonden toch

• goudzoeker

ach ja laat die mensen toch lekker zoeken de rest van t jaar kunnen ze niet werken ondanks al hun klachten. maar een maand in het jaar kunnen ze alles t lijkt wel als de bessen van goud zjn k zal eens vragen op het gemeente huis als k een uitkering krijgen kan haha dan hoef k maar een maand in het jaar te zwartwerken!

groeten de goudzoeker

• Diep rood

Gezien in de cranberry-vallei net voor Bomenland;

Verkeersbord (verbodsbord) wit met met rode rand en een zwarte koe als afbeelding.

Iemand enig idee wat dit mag betekenen??

Ik heb wel enig vermoeden!!

• rood

iedereen mag vrij plukken, beter dat de vlielanders dat doen dan de terschellingers toch??????

• rood

ach, laat de mensen plukken beter vlielanders, dan dat straks alle terschellingers komen.Diep rood schreef:

>

> Gezien in de cranberry-vallei net voor Bomenland;

> Verkeersbord (verbodsbord) wit met met rode rand en een

> zwarte koe als afbeelding.

> Iemand enig idee wat dit mag betekenen??

> Ik heb wel enig vermoeden!!