regen op Stortemelk

• Marinus

Het regent ook wel eens op Stortemelk, maar waarom moeten elk jaar weer diverse kampeerders daar de dupe van worden?

Elk jaar weer lopen hele stukken van de camping onder zodat de kampeerders die toevallig op zo'n plek staan wateroverlast hebben.

Nu is Stortemelk niet de goedkoopste camping van Nederland, daarom vind ik het des te vreemder dat er na al die jaren nog niks aan dit probleem is gedaan.

En wat me nog meer bevreemd is dat al die gedupeerde kampeerders dat zo gelaten over zich heen laten gaan.

Het lijkt wel of deze overlast bij het kamperen op Stortemelk hoort.

Nu ik kan u vertellen dat dat niet hoeft, regen is niks aan te doen, ook een storm kan je niet tegen houden, dat weet je als je kampeert, maar een beetje beheerder

zorgt er voor dat de kampeerder waar voor z'n geld krijgt.

Nu moeten jullie niet denken dat ik met ongenoegen op Stortemelk kampeer, het is een unieke camping met een uniek karakter, een camping waar je graag terug komt.

Ik kom er zelf al zeker 20 jaar en hoop nog vele jaren terug te kunnen komen.

Graag reakties op dit item, want ik wil wel eens weten hoe andere mensen er over denken .

• Ferry

Ik heb geen idee, Marinus. Heb je het al eens met de beheerder besproken voordat je het op het prikbord gooide? Ik kan me zo voorstellen dat de mogelijkheden van de beheerder van Stortemelk ook maar beperkt zijn gezien de invloed van Staatsbosbeheer en Rijkswaterstaat.

• Roelof

Marinus,

Over Stortemelk kan ik niet zoveel zeggen. Er zijn afgelopen week in heel Noord-Friesland gigabuien geweest, waar ook waterschappen en gemeentes geen antwoord op hadden. Gevolg: ondergelopen landerijen en overstromende riolen, waardoor huizen en kelders blank kwamen te staan.

Dat een campingbaas tijdens zo`n weertype geen behoorlijk antwoord heeft is duidelijk, en ja, dat is dus ook kamperen.

Kamperen is (en dat zal je na 20 jaar wel weten) meer dan het opzetten van je tentje. Bovenop een duin waai je er wel eens af, helemaal onderaan verzuip je wel eens. Daar ergens tussenin is de beste plaats.

Bijna elke camping heeft plaatsen waar je bij hevige regenval beter niet kunt staan, maar in het hoogseizoen is er soms geen andere keus. Dat is niet specifiek een Stortemelk-probleem, elk jaar staan er wel foto`s in de krant van ondergelopen tenten.

Groet,

Roelof (Lange Paal-fan)

• De Oude Snor

Wat moet zo'n beheerder dan doen?

• Annelies

tja het was dit keer extreem en ik betwijfel of daar iets aan gedaan kan worden, ik zou zeggen zoek een hoog plekje op. Maar er is bijvoorbeeld ook een genummerde plaats midden op een nogal natte plek, ook bij een matig buitje staat die plek snel vol water tja en daar kunnen ze wel wat aan doen natuurlijk.

Gewoon zelf ook een beetje je gezonde verstand gebruiken….

Groet Annelies

• Karel

Wat is jouw voorstel Marinus?

Het hele terrein afgraven. Drainage buizen aanleggen. Gelijk alle duinen afvlakken er er veldjes van maken zoals veel campings op de wal hebben?

Natuurlijk is het wel een jaar of 2 een beetje stuiverig van al dat losse zand en de vaste (duin)gasten zijn misschien minder geinteresseerd om terug te komen, maar jij houdt misschien wel droge voeten als je je tent per ongeluk in een diepglegen stuk hebt opgezet.

Ik weet het niet. Na vele 10-tallen jaren kamperen op Stortemelk geloof ik toch dat ik kies voor het risico van een keer natte voeten eens in de 2-3 jaar of zo.

Misschien is de beste oplossing wel om een Stortemelk kampeerdershandleiding te maken en die op de website te plaatsen zodat mensen weten dat kamperen met ijzeren pennen niet echt kan op Vlieland…

• Roelof

Ja leuk he,

Elk jaar zie je ze weer, kampeerders die hun tent met een soort sate-prikkertjes

`verankeren`, en vervolgens verbaast zijn dat hun tent zomaar platwaait.

Dat is een beetje als bootje kijken bij een drukke sluis, of in de mond van de jachthaven.

Natte voeten is niet zo erg, als je slaapzak maar (min of meer) droog blijft. Een behoorlijke tent, en enig gevoel voor hoog en laag is meestal voldoende om redelijk droog te blijven, zelfs in de hoosbuien van laatst.

De meeste kampeerders hebben liever strandweer, maar dat kunnen we niet vooraf bij de campingbaas reserveren.

Het was het weer fijn op Vlieland.

Roelof

• ikke

Het enige wat ik wil zeggen is dat de beheerder hard zijn best heeft gedaan voor het seizoen om droge plekken te creeren en dat het zeker niet aan de inzet van de staf ligt. Bij elke regenbui gaan zij op pad om te kijken of iedereen droog blijft. Gewapend met hooivorken en scheppen gaan zij door weer en wind om mensen in nood te redden en wordt het echt te gortig dan bellen ze de brandweer die de plassen leeg komt pompen. Beste mensen dit is nou de charme van Stortemelk. Regen of zonneschijn kan op Vlie gezellig zijn!!!!

En dan nu de tip van vandaag: Ga niet in een kuil of onder aan een duin staan en

zorg dat je een vast grondzeil hebt!!!

• dafo

nou ja ga in een hotel of zo ik heb alles meegemaakt wat een kampeerder op stortemelk kan en moet meemaken ben nog nooit gevlucht en ach een beetje regen? tja wat moet je daar nou van zeggen,daarna neem je een berenburg en de dag daarna gaat de zon weer schijnen en bedank je de mensen die meegeholpen hebben en daarna neem je een duik in zee dat verfrist en dan ben je alles weer vergeten tot de nieuwe bui en dan blijkt dat je je tent wederom op een verkeerde plek heb gezet terwijl je dat wel wist ondanks dat het al redelijke vol ston al met al eertst water en de rest komt later