Hoe lastig is het om een vlielander te leren kennen...

• Tanja

Stel: je hebt een lievelingsplek op aard en het heet Vlieland. Het liefst ga je er zo vaak mogelijk naar toe maar helaas gaat dat vanwege je magere financien niet zo vaak als je wel zou willen.

Stel: je ontmoet een leuke Vlielander, je hebt al eens kennis met hem gemaakt, bij hem in de “jeep”gezeten en even zo snel weer dag moeten zeggen omdat de boot op punt van vertrekken stond.

Stel dat je jaren later op de zelfde plek op Vlielands bodem een man ziet lopen. Je kijkt mekaar in de ogen en denkt : Huh , is dat…. En dat je hem gedurende die week steeds maar weer tegen komt. Meestal zit hij in een vrachtwagen of auto en zodoende gaat de kennismaking niet verder dan wat lachen en zwaaien naar mekaar. En zoals altijd gaat de week Vlieland veel te snel voorbij en sta je met tranen in je ogen op de kade te wachten op de boot die je weg zal voeren van je geliefde eiland, niet wetende hoe lang het dit keer zal duren voor je haar weer zult zien.

En stel dan dat jij het bent die door je tranen heen Vlielands' straten aftuurd in de hoop “hem” nog een keer te zien. De man van wie je zo weinig weet en van wie je ook niet meer zult weten als je in al je verlegenheid aan een week niet genoeg hebt.

Wat zou jij dan doen….

• Jonathan(Livingston Seagull)

Lieve Tanja,

Ik zou er voor zorgen dat hij dít las….en gezien het feit dat het eiland klein is; is de kans groot dat hij dit zal lezen…of in ieder geval iemand die dit verhaal bekend voorkomt, doordat er al eens is verteld aan hem of haar:"nu héb ik toch een gewéldig iemand gezien op het eiland, maar het blijft alleen maar bij elkaar groeten en zwaaien, wat jammer dat zij nu weg is..

Nu ja hoe dan ook ik wens je veel sterkte hiermee Tanja en zet alles in het werk snel weer eens naar Vlieland te gaan (al was het maar als verstekeling op de boot om te beginnen) en dan natuurlijk tóch de stoute schoenen aantrekken en zien aan te spreken.

Bye bye

Jonathan

• Tanja

Hey Jonathan,

Dank je voor deze lieve en opwekkende woorden.

Had ik net even nodig nu.

Natuurlijk hoop ik dat hij dit leest en denkt….. JAAA…

maar aan de andere kant ben ik bang dat ik nog te veel in sprookjes geloof.

Maarr…. ik ga jouw advies wel opvolgen en alles in het werk stellen om zo snel mogelijk naar Vlieland te gaan.

Groetjes,

Tanja

PS. Waar zit jij nu eigenlijk?

• Jonathan(Livingston Seagull)

Tanja,

Geloof me…..je bent bevoorrecht om in dergelijke *sprookjes* te blijven geloven.

Ikzelf probeer dat (en geloof me, het kost me geen moeite !) in mijn leven in stand te houden.

En weetje…doordat je blijft geloven in mooie dingen wordt je eigenlijk ook bijzonder weinig teleurgesteld. En wat is er mooier dan verliefd te zijn , zoals in jou geval (ja, hier spreekt een dromer en naar ik vrees een romanticus;). Lelijke dingen zijn er al zó vreselijk veel. Als het al mogelijk is in je realiteit, probeer dan je gevoel te volgen.

En waar ík zit…wel gewoon thuis nog, de vakantie op Vlieland moet nog beginnen,want ik ben geen inwoner van Vlieland.

Groet,

Jonathan

• Karel

Weet je hoe hij heet? Misschien heeft hij email en kan je hem eens een berichtje sturen…

• loentje

Je moet gewoon een beetje je best doen, vlie is niet zo groot. Op een pagina op het internet staan alle inwoners van vlieland, ook is er een adressenlijst. Gewoon zijn naam opzoeken als je die weet en een brief schrijven! Weet je meteen of je droom uit kan komen!

groeten loentje

• Tanja

Ik weet inderdaad wel hoe hij heet maar ik geloof niet dat hij e-mail heeft.

Bovendien had ik toch liever eerst geweten of hij (inmiddels) niet al hartstikke gebonden is en/of wel geinteresseerd .

En dan is een week zo kort he?

Groetjes,

Tanja.

• Tanja

Nou Jonathan,

ik ben het helemaal met je eens behalve dan dat stukje over niet teleurgesteld worden. Daar heb ik - denk ik- toch iets andere ervaringen mee hoewel me dat er ook niet echt van weerhoud om door te gaan met dromen, míjn gevoel te volgen en met even grote vaart in het volgende avontuur te storten…

Ik wens je een geweldige tijd op Vlieland,

doe je haar de groetjes van mij ? Zeg maar dat ik zo gauw mogelijk weer kom.

Tanja.

• Tanja

Nou Jonathan,

ik ben het helemaal met je eens, behalve dan dat stukje over het niet teleurgesteld worden. Daar heb ik - geloof ik- toch iets andere ervaringen mee .

Toch schijnt dat mijn instelling niet erg te beinvloeden want iedere keer stort ik me toch weer vol overgave in het volgende “avontuur”.

Ik wil je vast een geweldige tijd op Vlieland toewensen.

Doe ze de groetjes van mij en zeg maar dat ik gauw weer kom.

Tanja

• Tanja

Nou Jonathan,

ik ben het helemaal met je eens, behalve dan dat stukje over het niet teleurgesteld worden. Daar heb ik - geloof ik- toch iets andere ervaringen mee .

Toch schijnt dat mijn instelling niet erg te beinvloeden want iedere keer stort ik me toch weer vol overgave in het volgende “avontuur”.

Ik wil je vast een geweldige tijd op Vlieland toewensen.

Doe ze de groetjes van mij en zeg maar dat ik gauw weer kom.

Tanja