behoud de bie(b) op vlie

• Marieke

Alhoewel ik al jaren - helaas - niet meer op Vlieland kom, is het behoud van de bie(b) natuurlijk van levensbelang. Niet alleen voor de inwoners zelf, maar zeker ook voor de gasten van dit heerlijke eiland. Nu betaal je 1 euro per geleend boek, geloof ik, wat als je daar nu eens 3 euro voor zou moeten betalen, een soort verkapte toeristenbelasting. Gemeentebestuur: als het slecht weer is verdien je meer! Waar kom je dat nog tegen in de toeristenindustrie?

• dineke

Het is overal het zelfde, bezuinigingen en nog eens bezuinigingen, jamaar,

nou net op de verkeerde dingen. Ook in Almelo hakken ze met het bekende bijltje.

Bron onderstaand bericht: www.aavisie.nl (nieuws Omroep Almelo)

“Bibliotheek Almelo is niet creatief”

Directeur Krol van de bibliotheek “legt zich neer” bij de bezuiniging van ruim 300.000 euro. Dat leidt volgens hem tot sluiting van de filialen Schelfhorst en Heracles, maar wethouder Isendoorn wil daarover nog met hem in gesprek.

Krol's houding leidde tot irritaties bij sommige fracties, met name het CDA

verweet hem “gebrek aan creativiteit” bij het zoeken naar bezuinigingsmogelijkheden.

vrijdag 18 juni

• Albert

Marieke, ik had het niet mooier kunnen zeggen!! En met jouw tekstuele aanpassing van de naam van de actiegroep ga ik ook akkoord.

Ik heb het even voor je nagekeken: als gast kan je een pasje kopen voor 2 euro 50 (is een jaar geldig) en dan kan je inderdaad boeken lenen voor 1 euro per stuk (en tijdschriften voor 0.40 euro). Kinderen t/m 15 jaar gratis. Als je zou zien wat voor stapel mijn kinderen elke keer uitzoeken! Heerlijk! Dat moeten we echt zo houden. En daar heb ik ook best wat meer voor over.

Wat jammer dat je al zo lang niet meer op Vlieland bent geweest. Kom snel weer eens langs, kun je er weer van genieten. En wie weet komen we elkaar tegen in de bieb!