Potvis

• Plaaggeest

Als inwoner van Nederland woonde ik ook enige tijd op Vlieland. In die tijd kwamen de spannende verhalen van mijn bootsman in de Koninklijke marine tot levendigheid.

Inwoner temidden van de inboorlingen…nog net niet de Dajaks op Borneo…niet de bizarre botjes door de neus in het protectoraat Kwazulu Natal, maar verder…je viel van de ene verbazing in de andere. Terug in de beschaving lees ik af en toe nog wel eens iets met een glimlach opmijn lippen uit de voormalige Goelag Archipel.

Er schijnt weinig verandert, men valt van de ene vechtpartij om skeletten in de andere, nu weer een Potvis.

Heeft iemand wel eens eraan gedacht om inplaats van de potvis die drol van een burgemeester op te zetten? Voordeel: je hebt hem eeuwig.

• Robin

Ik vil liever een walvis. Dat stinkt minder!!!

Maar je hebt gelijk plaaggeest. Het is er hier een stuk interessanter op geworden sinds die walvissen zijn aangespoeld. Om van die zeelui zonder hoofd maar te zwijgen.

Toch zou het leuk zijn als er een mooie expositie van zou worden gemaakt. Het zou (zeker in het geval van de geraamtes op de camping) de geschiedenis(en daarmee de toekomst) van Vlieland een stuk interessanter maken.

Mag je best een vechtpartijtje voor uitlokken vind ik.

doeidoei

• Galileo

Waarom niet ja..die skeletten die toen zijn gevonden op de camping, ze zijn toen de tijd naar de wal gegaan en je hoort er nooit meer wat van! :( ik zou er graag wat meer over teweten komen. En ja vechpartijtjes hebben we er nog om gehad ook…SENSATIE :)