Wie is die dame in het geel?

• Dineke Steenbergen-Huisman

Vrijdag 11 juni 2004

De afgelopen dagen hebben wij onze Marijn bezocht, die aan ?t wark is in de kampwinkel op de Stortemelk. Ook konden wij deze dagen genieten van verschillende optredens tijdens de Taptoe. Het was een hartstikke mooi gezicht, die bands die al spelend van de boot af kwamen. Maar ja, 4 dagen is tekort. Maar genieten was het weer. Zullen ook heel gauw weer afreizen naar ?t mooiste plekkie op de wereld (voor ons dan). Vrijdag moesten wij dus met de boot weer terug naar huis. Marijn kon ons niet uitzwaaien, maar ze stuurde sms?jes, lief. We hadden een plekkie gezocht op het bovendek, nog lekker even genieten van het uitzicht. Op de bank zat ook nog een echtpaar meer (uut Hengelo) en kwam met haar in gesprek over Vonne v/d Meer, want aan de overkant van ons zat een dame met een geel T-shirt, die een boek aan het lezen was van Vonne v/d Meer. Wat scherts onze verbazing: VONNE V/D MEER nam plaats op dat zelfde bankie als de dame met het gele shirt. Wij hadden het niet meer, want de dame met boek, had helemaal niets door. Vonne v/d Meer zat daar met een jongeman, en hun zagen ons maar smoezen. Lachen geblazen., toch dom dat je een boek aan het lezen bent, van een zo populaire schrijfster, die zulke mooie verhalen schrijft over Vlieland, en je hebt niet door dat ze naast je zit. Zul je net zien dat je geen camera bij de hand hebt, maar mijn buurman uut Hengelo wel. Heb toen de stoute schoenen aangetrokken en ben naar de overkant getogen. Heb toen maar om een handtekening gevraagd en een kort gesprekje gehad met Vonne, hartstikke gaaf om haar eens in levende lijve te zien. Ik wil John Brunink uut Hengelo nog hartelijk bedanken voor het maken van de foto?s en het opsturen naar mijn

• Kandelaar

Misschien is de dame in t geel, gele Gina.

• Dineke Steenbergen-Huisman

Daar gaan we weer, serieuze vraag en je krijgt weer een flauw antwoord……

weer een eilander-antwoord

• ja ikke

weer een EILANDER ANTWOORD?!?!?!?!???? waar slaat dat nou weer op!?!?

net of eilanders egt alleen maar flauwe antwoorden kunnen geven, dat slaat dus helemaal nergens op!!!!!!de dame in geel is namelijk geen eilander en zo kunnen wij eigenlijk ook niet weten wie het is!!er komen hier zoveel mensen dat we ze egt niet allemaal onthouden!!sorry daarvoor!!nou ken ik marijn wel en zal dat ook ff tegen haar zeggen!! ik blijf wel altijd vriendelijk hoor en ja ik ben een eilander …….geboren en getogen!!wil hier zelfs nooit meer weg omdat de mensen zo aardig zijn dus zo flauw zijn we nou ook weer niet!!

vriendelijk groet van mij(flauw he)!!!!

• dineke

Dan mijn excuses….. heb n.l. heel lang niet gereageerd op dit prikbord. Is mij in het verleden heel slecht bekomen. Maar ja, dit was toen ook in de wintermaanden en of die mensen die toen reageerden zich verveelden en toen zo bot reageerden. dat snapte ik toen ook al niet. Marijn is weer thuis, met pijn in het hart, kon het toch om een duistere reden niet volbrengen daar in de kampwinkel . Maar toch nog 1 ding, er kijken ook niet eilandbewoners naar deze site, vandaar mijn vraag of iemand haar kende (die mevr. in het geel)

In ieder geval de groetjes uut Almelooooooooooooooooooo aan Ikke

(wie is ikke ????????????) ja ikke schreef:

• Robin

Beste ikke.

Ik weet bijna zeker dat de dame in het geel (die van dat boekje van Vonne v/d Meer) niet gele Gina was!! Echt, geloof me. Het was haar echt niet. Anders had ik het echt wel geweten. En echt schrijf je echt met CH!! Anders denken we namelijk dat je het over een landbouwwerktuig hebt.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat Vlielanders beminnelijke goedaardige mensen zijn, en Dineke heeft gelijk als ze zich een beetje geschoffeerd voelde.

Maar ik vond Dineke toen ook een beetje territoriaal. Iedereen is van harte welkom, maar de term “ons eilandje” schoot toen bij een aantal plaatsgenoten in het verkeerde keelgat.

Beetje jammer dat Dineke dat toen niet door had. Ik kreeg een beetje het gevoel dat ze het eiland als de efteling zag. Maar lieve Dineke, hier wonen echte mensen. Mensen met een eigen volksaard en een geheel eigen cultuurbesef. En door het toerisme vervaagt dat al heel snel.

Wij zijn dus niet het Vlielander land van Laaf. Geen Jan van Vlielaaf, of een burgemeester Rob van de laaf. En al helemaal geen Robin Woestenlaaf.

Doe je ding. Wees welkom, maar laat ons eiland in haar waarde.

Daarom moeten ook als de sodemieter die skeletten boven water komen!!!

Groeten

Robin

• ja ikke

Beste Robin

“ECHT” schrijven we tegenwoordig in sms taal!! klinkt een beetje vreemd maar het is een letter minder typen dus als je een mailtje schrijft gebeurd dat meestal ook in deze taal.

groeten ikke

Beste Dineke

Ikke wil trouwens nog wel ff (even) onbekend blijven.

maar wanneer ik iets meer tijd heb dan stuurt ikke u wel ff(even) een mailtje.

ik hoop dat u nog steeds voor de vakantie op het eiland komt want het is nog steeds een prachtig eiland om je vakantie door te brengen.

eilanders kom je zomers toch niet zo veel tegen want wij hebben het dan veel te druk met werken.

vriendelijke groeten van het mooiste eiland van nederland

en tot snel van ikke!!

• Vlierefluiter

Hé mijn bericht is alweer weg, de www slaat weer toe met censuur. Jammer hoor nu weet ik nog niet wie dokter clavan is.

Fluiter