Vrijdag 11 juni 2004
De afgelopen dagen hebben wij onze Marijn bezocht, die aan ?t wark is in de kampwinkel op de Stortemelk. Ook konden wij deze dagen genieten van verschillende optredens tijdens de Taptoe. Het was een hartstikke mooi gezicht, die bands die al spelend van de boot af kwamen. Maar ja, 4 dagen is tekort. Maar genieten was het weer. Zullen ook heel gauw weer afreizen naar ?t mooiste plekkie op de wereld (voor ons dan). Vrijdag moesten wij dus met de boot weer terug naar huis. Marijn kon ons niet uitzwaaien, maar ze stuurde sms?jes, lief. We hadden een plekkie gezocht op het bovendek, nog lekker even genieten van het uitzicht. Op de bank zat ook nog een echtpaar meer (uut Hengelo) en kwam met haar in gesprek over Vonne v/d Meer, want aan de overkant van ons zat een dame met een geel T-shirt, die een boek aan het lezen was van Vonne v/d Meer. Wat scherts onze verbazing: VONNE V/D MEER nam plaats op dat zelfde bankie als de dame met het gele shirt. Wij hadden het niet meer, want de dame met boek, had helemaal niets door. Vonne v/d Meer zat daar met een jongeman, en hun zagen ons maar smoezen. Lachen geblazen., toch dom dat je een boek aan het lezen bent, van een zo populaire schrijfster, die zulke mooie verhalen schrijft over Vlieland, en je hebt niet door dat ze naast je zit. Zul je net zien dat je geen camera bij de hand hebt, maar mijn buurman uut Hengelo wel. Heb toen de stoute schoenen aangetrokken en ben naar de overkant getogen. Heb toen maar om een handtekening gevraagd en een kort gesprekje gehad met Vonne, hartstikke gaaf om haar eens in levende lijve te zien. Ik wil John Brunink uut Hengelo nog hartelijk bedanken voor het maken van de foto?s en het opsturen naar mijn