Vlierijck

• Vlierefluiter

klik maar op de onderstaande link om het nieuwste project van westers te zien http://www.vlierijck.nl 4 verdiepingen met 39 appartementen waarvan er al 22 verkocht zijn voor een schappelijk prijsje. en kijk eens wat er allemaal bijzit restaurant, overdekt zwembad, sauna, stoombad, zonnebank, fitnessruimte mooi hoor. Echt een aanwinst voor Vlieland en vooral de bewoners van de duinweg zullen heel blij zijn met dit architectonische “hoog”standje voor de deur.

Laat ook eens weten wat je van dit project vindt, misschien dat een hotel bij de haven toch niet zo'n slecht idee was,nu staat er straks een kolos van een gebouw (hoger dan de uiterton???) in het dorp.

• Roelof

Het ziet er “prachtig” uit.

Maak je maar niet druk hoor, dat hotel bij de haven komt er ook nog wel.

:(

• Willem

Van Roelof zal hij niet rijk worden…..(van mijn ook niet)

Ha die roelof ook weer online?

• Roelof

Hoi Willem,

Nee, van mij zal hij waarschijnlijk niet rijk worden.

Het gaat hier inderdaad over rijk worden en ten koste waarvan dat gaat, wie daarvoor verantwoordelijk is en wie daar dan de lasten van draagt.

Dat de heer Westers er rijker van zal worden geloof ik graag, en dat is zijn goed recht, maar het is natuurlijk het gemeentebestuur dat uiteindelijk verantwoordelijk gesteld moet worden voor grootte en vorm van het gebouw. Zoals die ook verantwoordelijk zijn voor toestemming voor vakantiehuizen in de (of op de) duinen, waartegen SBB dan ageert, omdat ze ze veel te groot vinden.

Het is op Vlie simpelweg een strijd van kapitaal tegen (moeilijk te definieren) natuurwaarden en vakantiebeleving.

Waar de een liever vanuit een tentje naar vogeltjes kijkt en relatief weinig verteerd, zijn er ook die het liefst op hun luxe wenken bediend willen worden en daar de centen voor over hebben.

Vlielands gemeentebestuur kiest kennelijk voor de tweede groep, en weet uiteraard daar wel financiers voor te vinden.

De langzame verstening van camping Stortemelk is ook al zo'n voorbeeld, maar het hele gebied ten noorden en oosten (maar ook een strook ten westen) van het dorp zullen langzaamaan volgebouwd worden met steeds grotere en luxere panden.

Jammer.

Roelof

• Thea

Wat een groot gebouw, en dat midden in het dorp. Niet echt fraai om te zien als je aan komt varen, vinden jullie niet? Op zich wel een aardig gebouw, maar toch niet daar!!!!

Zullen de achterburen nog wel een zonnestraaltje vangen?

En hebben jullie de tekst gelezen?: Eiland zonder mondain vermaak?????

Wat is dit dan voor gebouw? Als je deze appartementen niet mondain kan noemen, weet ik het niet meer.

Groetjes, Thea

• Willem

Over een paar zomerhuizen die vooral niet gebouwd mogen worden,wordt een drama gemaakt.Maar als het voormalige bakkersjongen(en nu eiland goeroe)met een idee aankomt dan wordt de zaak natuurlijk heel anders!!!!

• karel

Kijk Roelof en dat is nu het mooie van Vlieland “Het kan hier beide”.

Verstening op Stortemelk waar heb je het over? Vertel mij waar er op Stortemelk (behalve dan de sanitaire gebouwen) er ooit een extra steen is gekomen.

En natuurlijk hebben wij liever mensen die wat verteren. Waar moeten we anders van leven? Dus is het juist mooi dat beide groepen hier kunnen verblijven. Dat jij nu bij de mensen hoort die vanuit een tentje naar vogeltjes kijkt en relatief weinig verteerd, is jouw goed recht. Maar zeg dan ook niet dat het andere soort publiek hier niet hoort.

• Roelof

Karel,

Voor de verstening van Stortemelk verwijs ik je graag naar http://www.vriendenvanstortemelk.nl/2004-01-08-lodges.shtml , waar een heel artikel hierover te vinden is.

Er wordt door het gemeentebestuur (in principe een afspiegeling van de bewoners van Vlie) echter een afweging gemaakt waar kapitaal duidelijk wint van de natuur, en er slechts enkelen financieel beter van worden, naast uiteraard een grote groep die `er ook een graantje van meepikken`.

Dat dat ten koste gaat van natuur en `dorpsbeleving` vind ik jammer, maar ik heb nergens geschreven dat dat `andere publiek` niet op Vlie zou horen. Juist die mix maakt en houdt het levend.

Roelof

• schatbegraver

och, t nieuwste initiatief is al weer een center parcs op de hors………(maar daar mag ik nog niet over praten).

• loesje

Ik zie het nu pas, om te huilen zeg! oase van rust, ruimte en veiligheid, me……, als je zo nog even door gaat kun je dat wel op je buik schrijven op vlieland.