Vlieland het Alcatraz van Nederland?

• Kappa

Wordt Vlieland het Alcatraz van Nederland?

Als men er van uit gaat dat LPF'er Joost Eerdmans zich in de naam van het eiland heeft vergist, dan mag men er rekenschap mee houden dat hij niet Terschelling, maar Vlieland uitverkoren acht om het het cellentekort te verminderen.

In de Leeuwarder Courant van vrijdag 13 februari staat namelijk dat hij voorstelt om de lege kazerne op Terschelling om te bouwen tot gevangenis.

De reactie hierop van de gemeente Terschelling was: “Kazerne? Welke kazerne? We zouden niet weten wat hij bedoelt. Maar we zijn reuze benieuwd.”

Het kan mijns inziens dus niet anders dan dat hij het CSK in gedachten had. Immers het sluiten van het CSK staat al vast en een nieuwe bestemming wordt nog gezocht.

• Otje

Het zal toch hoop ik niet de bedoeling zijn! Dat zou een ramp voor het eiland zijn.

Het zou wel de eerste gevangenis zijn,waar je je zwembroek mee mag nemen,

Laten we maar stilletjes afwachten,en hopen dat dit niet gebeurd.Maaaaaar ik hou mijn hart vast.

• meelezer

Nou nou nou, wat is daar nou zo erg aan? Die nor moet toch ergens staan …maar zeker niet te dicht bij jou in de buurt!!! Ik krijg hier een deja-vu gevoel van (AZC!!?!)

• Badgast

Dan krijgen de gedetineerden toch nog het Vlieland-gevoel!

En dat is goed voor de werkgelegenheid op het eiland,ik denk aan bouwbedrijven,personeel en bewaking.vervoersbedrijven,de plaatselijke bakker kan ook een ijzerwinkel beginnen.Sport en evenementen bedrijven.En als het een half open inrichting wordt,kan de plaatselijke horeca er ook nog een graantje meepikken.Patu krijgt dan ook zijn zin (op iedere hoek van de straat een wabcam).

Nou kijk eens…. het geeft alleen maar voordelen.

Gr …Badgast

• real

ideaal voor werkgelegenheid toch

• sailin frisian

past ook mooi in de geschiedenis van vlie…

zoiets als oude tijden herleven

• Badgast

Vertel!!!!

• Andere badgast

Natuurlijk zal er werkgelegenheid door ontstaan, maar misschien laten de meeste badgasten ( toch een behoorlijke bron van inkomsten) het eiland vervolgens links liggen.

Wie zit er tijdens zijn/haar vakantie te wachten op een ontsnapte bajes-klant.?

• badgast100

nou ik vind t maar nix hoor.

laat ze lekker ergens anders in de buurt gaan zitten, bij meelezer ofzoAndere badgast schreef:

>

> Natuurlijk zal er werkgelegenheid door ontstaan, maar

> misschien laten de meeste badgasten ( toch een behoorlijke

> bron van inkomsten) het eiland vervolgens links liggen.

> Wie zit er tijdens zijn/haar vakantie te wachten op een

> ontsnapte bajes-klant.?

• Ferry

Ik denk dat je op Scheveningen en in Zandvoort heel wat meer kans loopt ontsnapte bajesklanten tegen te komen dan op Vlie, zelfs als het CSK een pen. inrichting zou worden. Het lijkt me geen gek idee, eigenlijk…