Planet-100 abonnement

• Patu

Planet Internet biedt sinds kort een heel aantrekkelijk abonnement aan: 100 uur per maand gratis, zonder telefoontikken, voor de prijs van eur. 24,95 per maand.

Voor degenen onder ons die ook overdag regelmatig online moeten zijn lijkt mij dit een zeer interessante optie.

Voorwaarde is wel dat er een ISDN-aansluiting moet zijn.

In de wetenschap dat het breedbandverhaal voor Vlieland nog wel een tijd zal duren, heb ik mij voor dit abonnement aangemeld en ik nu kan ik tenminste, zonder de rem erop, naar hartelust overdag online blijven. Je weet nu waar je aan toe bent.

Voor meer info: www.planet.nl/isdn100uur

• Willem

mmmmmmm…. als ik de kleine lettertjes lees lijkt het toch niet zo mooi. Hele dag online gaat dus al niet. Misschien toch maar wachten op Sky Access zodat je wel de hele dag onbeperkt online kunt zijn.

Kan ik altijd online zijn met ISDN 100 uur?

Antwoord: Nee, u kunt niet altijd online zijn met ISDN 100 uur, dit is dan ook niet de bedoeling. De verbinding wordt na 10 minuten inactiviteit (dat wil zeggen, als u geen data ontvangt of verzendt), automatisch verbroken. Daarnaast wordt de verbinding altijd na 2 uur verbroken. Wilt u altijd online wilt zijn, dan is ADSL van Planet Internet de beste keuze.

Vraag: Waarom kan ik niet continu online zijn met ISDN 100 uur?

Antwoord: Bij ISDN 100 uur deelt u de toegang tot internet met andere ISDN 100 uur abonnees. Iedere oprit naar internet, een ‘poort’ genaamd, deelt u met 8 anderen. Hetgeen betekent dat niet iedereen tegelijk kan internetten. De poort/abonneeverhouding 1:8 is overigens zo gekozen dat u in de praktijk zonder noemenswaardige problemen kunt inbellen.

Automatisch verbreken van de verbinding door Planet Internet

Kwaliteit van internettoegang wordt gecontroleerd door Planet Internet. Planet Internet behoudt zich het recht voor om de verbinding te verbreken na 2 uur gebruik en/of 10 minuten gemeten inactiviteit op de verbinding. Als gevolg hiervan is het product ISDN 100 uur niet geschikt voor het binnenhalen (downloaden) van bestanden met lange downloadtijd. Planet Internet kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies van data, programmatuur etc. door het verbreken van de verbinding.

Het product ISDN 100 uur is niet geschikt voor zogenaamde always-on-toepassingen waarvoor de verbinding gedurende lange tijd moet blijven bestaan. Hiervoor is ADSL geschikt.

(bron: http://www.planet.nl/planet/show/id=438169/sc=a8526d)

• Patu

Al met al vind ik dit een goede tussenoplossing. Bovendien (in mijn geval dan) ben ik zes keer goedkoper uit, als ik het afzet aan wat ik betaal aan telefoontikken.