Beste Vlielanders,

Ik ben buddy (ik zeg liever ?maatje?) van Ben. Ben is 54 jaar, heeft een jaar geleden de partner waar hij 30 jaar mee samen was (alsmede de meeste van zijn vrienden) verloren. Ben is ziek maar op dit moment nog redelijk mobiel. Nu het nog kan zou ik hem heel graag mee willen nemen naar jullie prachtige eiland.

Als semi-professionele hulpverlener mag ik Ben geen betaalde vakantie aanbieden (helaas, want daar ben ik zonder meer toe bereid), noch mag ik een door hem betaalde vakantie accepteren. Ik heb lang nagedacht over een mogelijke oplossing. Feitelijk is vervoer en accommodatie het enige wat nodig is om dit te realiseren. Alle andere ingredienten voor een geslaagd verblijf (strand, wind, rust, natuur, sfeer, bos) is al volop (en gratis!) aanwezig op Vlie.

Ik zal zelf rederij Doeksen benaderen voor de bootreis (vervoer naar Harlingen is al geregeld) maar is er een Vlielander (particulier of hotelier) bereid Ben, mij en mijn (niet-blaffende, perfect opgevoede en rustige) hond kostenloos accommodatie te verschaffen (ik wil niet overvragen maar de reis naar Vlie zal veel van Ben vergen, dus een verblijf van minder dan een week is niet echt haalbaar)?