Ik wou een avond gezellig met muh zus naar jamai lees het volgende:

EMMELOORD - Wat André Hazes een paar jaar geleden in Emmeloord lukte, lukte Idols-winnaar Jamai ook. Na slechts een paar noten gezongen te hebben van zijn hit ?Step right up? vertrok Jamai weer.

Er was met bier naar hem gegooid. En terwijl DJ Cor het publiek tot kalmte maande, was Jamai al in de auto op weg naar de A6.

Veel mensen beschouwen de manager van Jamai als de zondebok. Fotograaf Hans Veenhuis stond er met zijn camera bovenop toen het gebeurde. ?Ik zal je precies vertellen wat er gebeurde: er werden twee teddybeertjes en twee halfvolle bekertjes bier naar Jamai gegooid, die hem totaal misten. Hij kreeg geen druppel over zich heen. Ik had de indruk dat Jamai ook gewoon verder wilde zingen. Toen kwam zijn manager het toneel op, sloeg een arm om hem heen en voerde hem het podium af. Gewoon belachelijk. Er zat geen spatje bier op zijn kleren.?

Wat de fotograaf er niet bij verteld is dat er de hele tijd naar Jamai gescheld en geroepen werd, ‘Homo!! H*erenjong!!’

Al toen hij aankwam nog voor zijn optreden stond er zelfs een jongen klaar met eieren om Jamai te bekogelen, gelukkig werd deze opgepakt..

En dan ook nog eens niet te spreken over het getrek en geduw in het publiek waarbij de mensen die wel kwamen voor de gezeligheid en Jamai, de dupe ervan werd. Fans van Jamai kregen wel de volle lading bier over zich heen!

In het crisiscentrum van Pieperfestival-organisator STEP maakt Annelies Roebers na het voortijdige vertrek van Jamai een aangeslagen indruk. Roebers is zo?n beetje het centrale aanspreekpunt van de vele vrijwilligers en lid van de Pieperfestival-commissie. ?Er gebeurt elk jaar wel iets. Artiesten hebben hun eigenaardigheden. Maar dit heb ik in die acht jaar nog nooit meegemaakt.?

Ze heeft niet met eigen ogen gezien wat er gebeurd is, maar uit de verhalen begreep ze dat het allemaal niet zoveel voorstelde. ?Het is natuurlijk een rotstreek dat ze met bier gooien. Maar ik vind het onbegrijpelijk dat hij niet meer is teruggekomen.? Van andere vrijwilligers die backstage waren, hoorde Roebers dat het met name de manager van het 16-jarige idool was die weigerde hem nogmaals het podium op te laten gaan. ?Hij vond dat Jamais veiligheid niet voldoende gewaarborgd was. Er viel niet meer over te praten. Ze zijn in de auto gestapt en vertrokken.?

wietze