Handschoen.

• westmeep

Blij je weer te zien Bertus!!!

Westmeep

• Mr Fox

dat was de bedoeling ook dat die voor iedereen te bekijken was maar de handschoen wordt alleen maar aan vlielanders door gegeven lijkt mij…anders wordt het allemaal zo groot we zien het allemaal wel ik zal eens 1 opzoeken en inscannen en een poll op mijn site plaatsen met wat iedereen er van vindt dacht ik

wietze

• Roelof

Wietze,

Lijkt me leuk.

Maar, wat is een Vlielander?

a. geboren en getogen

b. geboren en getogen, maar woont nog maar een X aantal jaar aan de wal

c. import, maar woont al een X aantal jaar op Vlie

d. import, heeft een X aantal jaar op Vlie gewoond maar woont nu weer aan de wal.

e. woont ‘s zomers op Vlie en ’s winters bv. in Spanje

En zo zijn er nog wel meer combinatie's te bedenken.

• Mr Fox

nouja een vlielander is gewoon lijkt mij iemand die op vlieland geboren is ik heb er zelf 15 jaar gewoont ben vorig jaar verhuisd en woon nu in emmeloord ik voel mij dus wel gewoon vlielander want als ik hier mijn school heb afgemaakt ben ik weer op vlieland te vinden hoor als het een beetje kan

wietze

• erwin

Vroeger werd de handschoen geplaatst in het Baken. Hierdoor werd de handschoen alleen gelezen door Vlielanders en een handjevol mensen die het Baken thuisgestuurd kregen.

De handschoen werd eigenlijk alleen geschreven door mensen die op dat moment op Vlieland woonden. Dit kon dus ook best import zijn. Ik zou me kunnen voorstellen dat er Vlielanders die al een tijdje aan de wal wonen maar toch een tijd op Vlieland hebben doorgebracht nu wel een handschoen zouden kunnen schrijven. Waarom niet. Het systeem was zo dat degene die de handschoen schreef aan het eind van zijn stukje een nieuwe schrijver aanwees. Het is dus altijd iemand die de schrijver persoonlijk kent. Het stukje werd gewoon getypt aangeleverd bij de redactie van het Baken, dus was het het handigst dat dit iemand was die daadwerkelijk op Vlieland verbleef, aangezien de handschoen elke twee weken in het Baken moest staan. Maar nu we de mogelijkheid van internet en email hebben, zijn de mogelijkheden hieromtrent wat uitgebreid.

Misschien kunnen nu ook mensen van buiten Vlieland een handschoen aangereikt krijgen? Dat is aan de schrijver. Ik wacht op de eerste handschoen…………..

• folkert

vlielanders zijn in mijn ogen mensen die een binding met het eiland hebben die verder gaat als de vakantie, dwz, ik vind dat je er in ieder geval de winters moet hebben doorgemaakt en weet hoe de familiebanden liggen. Ik heb niet de illusie dat ik ooit een vlielander genoemd zal worden, ik noem me zelf ook niet zo, maar ik vind wel dat diverse niet-vlielanders die zich zelf hier thuis vinden voelen en voldoen aan bovengstelde best mee mogen doen hoor

• Mr Fox

oke ik zal eens wat bedenken :-) erwin maar kijk ik wil eerst weten hoe we alles aan gaan pakken natuurlijk

wietze

• wietze

ik ben van plan morgen een begin te maken met de handschoen ff kijken of het wat wordt alleen moet ik er nog ff wat voor bedenken magoed morgen kun je de eerste lezen is mijn doel: www.wietzevos.tk een paar ideeen zouden wel leuk zijn…ik hoor wel wat jullie er allemaal van vinden

wietze

• een Vlielander

Beste Wietze,

Waarom denk je dat we willen weten wat jij hebt te vertellen?