Handschoen.

• Bertus Bokkendal

Beste Vlielanders.

Na bijna een jaar afwezig te zijn geweest, heb ik dan nu eindelijk een manier gevonden om de sensuur van de webmaster te omzeilen.

Maar ik wil met een schone lei beginnen, en de woepie wappie (sorry, macht der gewoonte) webmaster verzekeren dat ik me zal gedragen.

Laten we het eens hebben over de handschoen. U weet het vast nog wel. Elke maand mocht een willekeurige vlielander een stukje schrijven in het baken waarna hij de “handschoen” overdroeg aan een andere vlielander die de maand daarop een stukje mocht schrijven. Ik heb echt leuke dingen gelezen, en ik vind het jammer dat de handschoen niet meer bestaat.

Welnu: Bertus start vandaag met een virtuele handschoen.

Op dit prikbord is thans de handschoen weer te lezen.

Laten we dit stukje maar beschouwen als de eerste in een (hoop ik) lange rij.

De eerste kandidaat is een geboren vlielander. Een goed begin is het halve werk tenslotte.

Het kan zijn dat hij het prikbord niet leest, dus als je hem ziet of spreekt, laat hem even weten dat hij erop staat.

Gerrit Grijpstra! Vertel nog eens een goed verhaal.

Groeten van Bertus.

• erwin

Wat een leuk idee. Het is idd. zonde dat de handschoen niet meer bestaat. Ik heb er zelf ook al een tijdje aan lopen denken om zoiets op onze site te plaatsen. (www.vlie.com)

Het word denk ik wel een beetje onoverzichtelijk als je hier alle handschoenen gaat plaatsen, plus iedereen moet wel in het bezit zijn van een pc. Als je alle handschoenen bijelkaar wilt houden is het handiger om ze op een site te plaatsen. Hier zou dan een archief bijgezet kunnen worden met de voorgaande handschoenen.

Als er genoeg enthousiaste reacties zijn stel ik voor om de handschoen op www.vlie.com te plaatsen. Het prikbord kan dan dienen als de plek waar de oproep voor de nieuwe schrijver geplaatst kan worden?

Idee Bertus?

Ik hoor het wel.

Groeten,

Erwin.

• Patu

Het is een leuk idee. Het lijkt mij alleen beter dat ‘de Handschoen’ direct op het prikbord wordt geplaatst. Het prikbord is toch een begrip en inmiddels weet vrijwel iedereen het te vinden. Het past ook echt bij het prikbord, lijkt mij. Maar over het al dan niet plaatsen…dat bepaalt de webmaster.

In ieder geval kunnen alle bijdragen (als het ooit zover komt) dan worden nagelezen op vlieland-info.nl

• [webmaster]

ik heb er geen principiële bezwaren tegen als de verhalen over Vlieland gaan en binnen de regels van goed fatsoen enz. passen.

• erwin

Beste Patu,

Wat is er mis met het idee om de handschoenen op vlie.com te plaatsen en alle bijdragen (als het ooit zover komt) te plaatsen in een door mij voorgesteld aangekoppeld archiefje? Is vlie.com voor de zoveelste keer weer eens niet goed genoeg?

Enige waar je wel gelijk in hebt is ze ook te plaatsen op het prikbord bij nader inzien.

Groet,

Erwin.

• wietze

jah het is een goed idee het kan eventueel wel op mijn site geplaatst worden ik wil muh er wel eens in verdiepen met een paar andere vlielanders…ik hoor het wel

wietze

www.wietzevos.tk

• erwin

Patu,

allereerst mijn verontschuldigingen voor dat eerdere berichtje. Ik besef nu dat ik je misschien verkeerd begrepen heb, excuses daarvoor.

Laten we anders eerst eens gaan afwachten wat er gaat gebeuren voor dat we met z'n allen al weer honderden plannen hebben gemaakt. Het is goed om te weten dat er zoveel ruimte beschikbaar is op het net om alle eventuele handschoenen te plaatsen.

Mocht het een succes worden deel ik de mening van patu om inderdaad ook de handschoen hier op het prikbord te plaatsen plus op één! andere website (dus niet 3?) met alle voorgaande handschoenen erbij in een ‘handschoenenarchief’. Andere sites kunnen dan gewoon direct linken. Dit scheelt iedereen werk en tijd. Toch?

Groet,

Erwin.

• Patu

Ik tel nu al drie site-beheerders die de Handschoen willen archiveren, dat gaat alvast goed :-)

Nu alleen nog maar afwachten of er überhaupt Handschoenen worden geplaatst….kom op, Gerrit!

• Mr Fox

gerrit jij bent de eerste we moeten alleen ff kijken op welke site de handschoen zou moeten komen maargoed jullie weten ik bied mijn ruimte aan ik hoor het wel

wietze

• badgast

Misschien zou het voor de niet-kenners van deze kennelijk aardige anecdotes leuk zijn als 1 van jullie eens een aantal van deze ‘handschoenen’ inscannen en op 1 van jullie site's zetten.

Misschien dat de ‘handschoen’ dan weer wat makkelijker opgepakt gaat worden.

en …

kunnen wij ook ze ook eens lezen.

8-)