poezie

• Henk van Zuiden

In bestaande bundels en op internet kan ik bitter weinig gedichten over Vlieland vinden. Ik ben op zoek naar duidelijke Vlielandpoezie van bekende en (nog) niet bekende dichters. Wie heeft er tips? Alvast dank voor reactie.

• hennie

toen wij op vlieland waren hebben we gedichtenbundeltjes gekocht van ene ger lamerus en opoe nel. ze wonen op vlieland als het goed is.

een adres heb ik niet maar misschien kom je er met de achternaam en het vvv op vlieland,

sterkte ermee groetjes hennie

• Ferry

Toen mijn vader predikant op Vlieland was, kreeg hij een bundeltje ‘vlielandse gedichten’ van Karst Dijkstra. Het heeft geen ISB-nummer, maar ik uitgegeven (waarschijnlijk in eigen beheer) door uitgeverij Salix Alba in Utrecht.

Ik neem aan dat het gedicht van Slauerhof bekend is?

• erwin soolsma

Deze bundeltjes zijn te koop bij Foto- en Boekhandel Hommema. Dorpsstraat 52 8899 AJ Vlieland. Telefoon 0562 451294. email: ssoolsma@xs4all.nl.

U kunt ze dus hier afhalen, maar ze kunnen ook wel opgestuurd worden.

Met vriendelijke groet.

• Henk van Zuiden

Hartelijk dank voor de tip. En, Slauerhoff ligt tussen de stapels boeken op mijn bureau, waar ik vandaag weer mee verder ga!

Vriendelijke groeten vanaf de Loosduinse kust,

Henk van Zuiden

• Henk van Zuiden

Dag Hennie,

Hartelijk dank voor de tips! Ik ga er achteraan.

Met vriendelijke groet vanaf de Loosduinse kunst,

Henk van Zuiden

• ger lamerus

in de gloppen van vlieland hoorde ik dat iemand mijn naam fluisterde er is net een nieuwe bundel uit,tja en de titel is“ gefluister in het duister” een idee om op te sturen?

leuk misschien voor de donkere dagen ,edoch er zijn genoeg gedichten in voorraad die over vlieland gaan volgens mij sta ik in het telefoonboek

hartelijke groet

ger

• folkert

In de ondergaande zon,

met stralenbundels als van goud geweven,

lijkt alles poëzie.

Voor wie dat wil beleven,

Dieuke bestaat al 50 jaar

de HORS is poëzie voor haar

Folkert © 2003