eten

• aavo

Waar kun je echt lekker eten op Vlieland?

aavo

• Drinkbaar Nederland

hou je van spare ribs? de laatste 2 weken van mijn vakantie heb ik een keer of 4/5 spare ribs gegeten bij de stern. en ze zijn nog onbeperkt ook….

Maar als je echt een heel erg lekker adres wilt hebben op vlieland moet je wel heel erg goed zoeken…

• FlieFlie

Bij de Lutine kan je ook heerlijke spare ribs eten, je krijgt er dan ook nog heerlijk gebakken aardappeltjes bij en gebruik van de saladebar. Bij Zeezicht kan je ook echt heerlijk eten. En ze hebben daar ook heel vriendelijk personeel!

• vlie

Bij het Visrestaurant kun je ook heerlijk eten. Ze hebben er ook veel vlees.

• aavo

Alleen maar goeie spèrrips op Vlieland? Een echt goeie Italiaan of een echt goeie Sjinees of iets bijzonders is er niet???

av

• Keessie

Waarschuwing:

Geen spareribs eten bij Zeezicht !!

• Gerrit

En bij het Armenhuis kun je goed eten, en laatst ben ik bij Ans Pommerans uit Nieuweschans geweest, ook lekker, en vriendelijk personeel. En in de Wadden heb ik vorig jaar 2/3 keer gegeten: heerlijk. Van het voorjaar met de kinderen in het Poffertjeshuis, dat was lekker, en een keer in het visrestaurant van Oosterbaan, nou! Naar restaurant De Herberg van Vlieland gaan we ook vaak, en naar hotel Bruin, beide erg goed. Jammer genoeg heeft Riekje al jaren geen restaurant meer, dat was vroeger ook altijd lekker (en veel). Het enige waar ik je niks van kan vertellen is het restaurant van De Bolder op de camping, en van hotel Seeduin. Seeduin heeft een kok uit Frankrijk (stond laatst in de Harlinger Krant). Die schijnt wel erg goed te zijn.

• flyingfish

Ook ik was dit jaar ,na enige jaren onderbreking,weer eens op Vlieland. Heerlijke tijd gehad.Komen dit najaar alweer een weekje terug.Ben in totaal 7 x uit eten geweest. Vond de Wadden veel te duur voor het gebodene.Het strandrestaurant Badhuis, erbarmelijk slecht. Zeezicht goed gegeten maar onoverzichtelijke menukaart.Het Posthuis zijn we ons rot geschrokken van de prijzen.Als afscheid hebben we in het Armenhuis gegeten. Perfekt, maar wel hardstikke duur.En ze moeten daar eens de bazin een wasknijper op haar klep zetten. Wat een drukte maakt dat mens en ze moet eens een veger in de hand nemen om de boel eens

aan te vegen. Maar erg lekker gegeten. Wel beperkt menu. Een paar keer in het dorpscafetaria Vette Pot of zo is de naam ronduit een zeer slecht bedrijfje, een frietje gehaald maar dat nooit meer. Een ander cafetaria heeft heerlijke belegde broodjes maar mocht ons geen frikandel speciaal verkopen omdat zijn collega de Vette Pot hem dan aangeeft bij de politie.

Vlieland was voor ons weer TOP tot in de herfstvakantie !!!

• sandra

en de pizzeria dan, is er ook toch…

Dus voor frites kun je het beste naar de stern begrijp ik

• Vlielandganger

Ik kom al sinds jaar en dag op Vlieland. We gaan dan ook vrij regelmatig uit eten, en er is dan ook veel te zeggen over het eten op Vlieland. Ten eerste is de horeca op Vlieland schrikbarend duur geworden. Erg jammer! En als het nou zo was dat het nog goed was oke, maar helaas! Badhuys-erg duur, slechte bediening en service, zeer lange wachtijden en het eten is ook niet om naar huis te schrijven. wel mooie lokatie, vorig jaar was het eten stukken beter.

Lutine- goed eten, vooral het appelgebak, leuk personeel, goede prijs allleen is het interieur iets te rood.

Badhotel Bruin- goed eten, bediening tja interieur zeer te wensen over

Wadden-eten hangt er vanaf wat voor kok er staat, soms goed en soms erg slecht, idem voor de bediening. Heb een keer 25 minuten op een drankje moeten wachten. De prijzen zijn heel erg hoog!

Zeezicht eten is goed en de prijs ook, leuke bediening, geweldig terras en het ziet er na de verbouwing geweldig uit!

Brassery bij het Seeduyn-eten is goed ( veel beter dan dat het is geweest), leuke bediening en een mooie lokatie. Soms erg druk

Posthuys-broodjes en salades zijn heerlijk maar oh wat duur ( 6,10 voor een broodje kip ) en de bediening komt wat rommelig over, lange wachttijden.

Voor de rest kan ik niet oordelen, ben alleen hier wezen eten. SUCCES ERMEE!