Oude films gezocht

• Obby Veenstra

Fries Film Archief zoekt historische opnamen van Vlieland

Meer info: neem contact met ons op op het onderstaande adres.

Van 5 tot en met 9 november 2003 is het weer zover: het Noordelijk Film Festival. Zoals ieder jaar organiseert het Fries Film Archief rond twee Friese plaatsen een voorstelling van oude filmfragmenten.

Dit jaar is onder meer gekozen voor de Friese Waddeneilanden: Ameland, Schiermonnikoog, Terschelling en Vlieland. Het doel is om een compilatie te maken van de mooiste en meest unieke filmbeelden om zo het verleden te doen herleven op het witte doek.

Het Fries Film Archief is dan ook druk op zoek naar filmbeelden van de Wadden van weleer: historische opnamen van de afzonderlijke eilanden, dorpsgezichten en straatbeelden, de eilandbewoners en natuurlijk de wadgasten, want wie heeft er niet een vakantieherinnering aan één van de eilanden. Ook de historisch sterke binding van de eilanders met de zee, de visserij maar ook de gevaren van storm en het reddingswerk zijn hopelijk op film vastgelegd.

Het archief vraagt opnamen van professionals maar zeker ook van amateurs, bij voorkeur van voor 1975. Heeft u zelf films of weet u van het bestaan van films af: neem dan vooral contact op met het Fries Film Archief. Dit kan op het volgende adres:

Centrum voor Film in Friesland

T.a.v. het Fries Film Archief

Postbus 523

8901 BH LEEUWARDEN

T: 058 21 37 396

F: 058 21 57 186

E: info@filminfriesland.nl

• flyingfish

Neem eens kontakt op met Jan Houter op Vlieland. Die heeft geloof ik diverse oude polygoon journaals op video van schepen gestrand op Vlieland en misschien nog wel meer oud beeld materiaal. Succes.Ik kan U eventueel aan wat oude dia's

helpen van de strenge winter 62/63.

• FlieFlie

U kunt ook kontakt opnemen met de heer F. Westers ( de bakker van Vlieland) want volgens mij beschikt ook hij over heel veel oud filmmatriaal. Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij klopt het wel.

• dafo

er is een film over het vroegere die vind je bij de kultuur historiese vereniging op vlieland doe een poging bij het trompshuis