zeevissen op Vlieland

• Michaelo

Ik zou graag eens een weekendje willen komen zeevissen op Vlieland. Omdat ik hier nog nooit iemand over gesproken heb en er nog nooit iets over gelezen heb, weet ik weg nog steg hier. Waar vind ik bijvoorbeeld goede stekken? Waar kan ik bijvoorbeeld zeeaas krijgen? Dergelijke zaken. Wie kan mij wat wijzer maken hierover.

Voor wat betreft millieu-aktivisten, die graag hun tegenstand over deze bezigheid uitspreken, zit ik niet te wachten op allerlei protesten. Ik ben zeer millieubewust en een groot liefhebber van de natuur. Meestal zet ik de vissen terug, ruim ik mijn rommel op na het vissen en vermijd dat mijn visdraad ergens rondwaait zodat vogels hier geen slachtoffer van kunnen worden. etc. etc. etc. Dus spaar je moeite om hierover te discusieren, maar geef gewoon eens een positieve reactie.

Ik ben benieuwd.

Met vriendelijke groet,

Michaelo

• folkert janssens

bij deze, de beste stekjes weet ik niet maar ik heb gehoord dat je heel best vanaf de kant kunt vissen op zeebaars, ik vis zelf sinds een paar weken vanaf het noordzeestrand thv opgang pad van 6, verder kun je ook wrakvissen en makrelen, maar daarvoor moet je wel iemand met een bootje hebben, ik vis op zeebaars met kunstaas, verkrijgbaar in soorten en maten bij oomkens in de dorpstraat. eerlijk gezegd, ik heb er nog niets mee gevangen hoor, maar wel hele mooie zonsondergangen gezien, dus t was niet voor niets. succes

folkert