zeepieren

• arjen

Weet iemand of Jan Soek nog pieren verkoopt in de haven??? Zo niet waar kun je ze kopen?

b.v.d. Arjen

• Groenlinkser

Het is TEN STRENGSTE verboden om het drooggevallen wad met scheppen of grepen te frusstreren, de zgn neppier voldoet geheel aan de door de Europesche commissie gestelde eisen en geldt als een goed alternatief.

Waddenclub, voor info de bakfiets.

• otje

Maak je ergens anders druk om als over de miertjes en de piertjes.

Gr Otje

• k.olkje

het is wel waar er mag niet meer geschoten worden op de hors er mogen geen auto's meer op vlie er mag niet te veel toerisme op vlie en dan wel het wad omspitten dat gaat toch nergens over

dan laat je je vuilniszak maar een week in de zon naast de tent staan dan heb je ook beestjes waar je mee kunt vissen

• Groenlinkser

ik weet niet of u eilander bent maar hier spreekt iemand met hart voor t wad.

• zwartworder

Beste ‘groenlinkser’,

Het omspitten voor wat zeepieren van het wad met een schepje is nog altijd minder erg dan het toestaan van kokkelvissers, die hectares achter elkaar omploegen.

Daar kan ik met mijn schepje niet tegenop.

Je wordt er alleen wat zwart van.

• folkert

Wat zouden de limburgers er van vinden als ik mij ging bemoeien met wat er wel en niet mag in de oude mijnen, mergelgrotten e.d.?

Of de amsterdammers als ik mij ging bemoeien met de aankleding van het vondelpark. Hier gaan dingen al jaren op een bepaalde manier, met denk ik meer liefde voor de plaatselijke omgeving dan iemand die alleen de mooie dagen hier meemaakt, zullen we dat maar gewoon zo laten. uiteindelijk zijn het nog steeds de eilanders die een eiland zo uniek maken.

• folkert

ik heb ook hart voor het wad, en ik durf mijn naam er wel onder te zetten hoor.

• roelof

Folkert,

Je naam staat er niet onder, maar erboven, maar verder kan ik het helemaal met je eens zijn.

Degene die zich groenlinkser noemt en zoveel op heeft met het wad zou het lef moeten hebben gewoon zijn naam onder de berichten te zetten.

De meeste echte groen-linksen en waddenliefhebbers die ik ken, geven onderbouwde meningen en durven daar ook gewoon voor uit te komen.

Als hij/zij dan toch graag onder een schuilnaam verder wil, kan dat beter onder iets als ‘de opruier’, want met groenlinks heeft het weinig van doen.

Roelof

• k.olkje

dan kan het hotel ook wel door gaan dat maakt het eiland wel uniek

zo'n blok beton heeft die man nu niet eens genoeg rotzooi op het eiland.