STERRIT AFGELAST DOOR BESLUIT B&W

• De Geitebreiers

Geachte eilanders,

Tot onze spijt hebben wij onze jaarlijkse en door velen van u zeer gewaardeerde sterrit af moeten lassen nadat wij afgelopen woensdag een brief van de gemeente kregen waarin het college van Burgemeester en Wethouders (ze schijnen er voor ons eilanders te zitten ???) ons liet weten geen ontheffing te verlenen voor het gebruik van de Dorpsstraat. Een kopie van deze brief vindt u op de achterzijde van deze folder.

We kregen de brief woensdag al dankzij een meedenkend ambtenaar, anders hadden we hem vrijdag pas per post ontvangen.

De brief schoot bij ons in het verkeerde keelgat, waarom opeens geen medewerking? Dit jaar zou de 20e sterrit plaatsvinden, we kregen wederom volop medewerking van Politie, Staatsbosbeheer, Rijkswaterstaat, het CSK, Stortemelk, Brandweer, Ambulance en Gemeentewerken, ook P.J. Tijdeman als adviserend ambtenaar richting college gaf een positief advies, waarom is het college dan tegen? Navraag aan Dhr. Westers leverde ons alleen het antwoord op dat ?de aanvraag te laat ontvangen was, Vlielanders moeten dit maar eens weten?. Een maand geleden heeft Jos al overleg gehad met v.d. Mark, waarin hij voorstelde de aanvraag bij de gemeente en de politie in te dienen. De aanvraag hebben we op 28 maart ingediend …….. 19 jaar zonder problemen, de datum van de sterrit was vorig jaar al bekend, ook bij de agendacommissie en in de VVV-Gids. Jos is gisteren ook nog naar het gemeentehuis geweest, maar ook dit leverde niets op, ?het college is niet van plan haar standpunt te wijzigen? werd Jos door wethoudster van Randen medegedeeld. De afwijzing heeft ook vooral te maken met met de aanvang van het toeristisch seizoen, tja we houden de sterrit altijd in april, dit heeft vooral te maken met de toegankelijkheid van het bos, in januari/februari is het daar veel te nat, en bovendien is het in die tijd niet echt fijn om post te zijn, je moet dan een paar uur in de kou staan.

Waarom heeft het college niet even een telefoontje gepleegd? In onze brief stond: ?Mochten er vragen zijn wilt u dan contact opnemen met Jos Houter.? Op deze manier hebben wij als Geitebreiers er geen zin meer in. De Sterrit waar jaarlijks zo?n 250 deelnemers veel plezier aan beleven, waar 25 vrijwilligers aan meewerken, waar wekenlang vele uren aan zijn besteed om hem weer in elkaar te

zetten, waar horeca bedrijven voor besteld zijn, waar een stuk Badweg nog speciaal voor is klaargemaakt, gaat dit jaar niet door. We willen het dan nog niet eens hebben over de kosten die er al voor zijn gemaakt, en de inkomstenderving voor onze vereniging. We denken er dan ook over om de drie braderieen die we elk jaar organiseren, ook maar niet door te laten gaan.

College van Burgemeester en Wethouders bedankt.

De Geitebreiers Vlieland

• harry jurjens

Bijzonder jammer dat deze traditie op deze manier word tegengewerkt.

Maar geitenbreiers laat je geitenkop niet hangen dus daarom sterkte voor volgend jaar.

groeten harry en esther

• roelof

Geitebreiers,

Zelf heb ik (als zomerse badgast) helemaal niets met deze sterrit en ook de braderie is niet een van mijn favoriete uitjes, maar ik moet jullie vanuit de berichtgeving gelijk geven in jullie verontwaardiging over het ‘strakke’ gemeentebestuursbeleid.

Van je bestuurders moet je het maar hebben. Dat geldt overigens niet alleen voor Vlie, ook mijn eigen gem.bestuur kan er wat van.

Om vanuit je boosheid te roepen dat je dan ook andere evenementen maar niet door moeten gaan is voorstelbaar, alleen tref je daar niet de mensen mee die je had willen treffen, maar slechts mensen die deze evenementen zeer waarderen.

Sterkte, en blijf vechten voor je idealen.

Roelof

• vlieverslaafde

ronduit belachelijk van jullie bestuurders,Niet alles hoeft te wijken voor de (bad)gasten.Jammer voor jullie en ik voel me als toerist bijna schuldig.. Sorry……………. wat een BESTUUR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• vlieverslaafde

als toerist krijg ik hier rooie wangen van. Ik schaam me voor zo.n bestuur

• k.olkje

en zo is er weer een vlielander traditie uitgeroeid door sommig dames en heren op het gemeente huis

of was … het er niet mee eens (ik geen hotel jullie geen sterrit)

ach het zijn vast weer mensen die anders het meest dronken aan de bar staan maar nu ineens niet meer willen dat het er is beetje jammer

maar goed wat is het volgende wat sfgeschaft wordt ben erg benieuwd…………………………………………………………………..

• groen linkser

Goed zo dat afgelasten van zo n sterrit, dat geros door duin en dorp moet stoppen. We gaan door met de stryd.

• K.olkje

het duurde al lang voor er een nieuwe reactie kwam van groen links……..

maar goed waarom ga je niet eens anders de boel lopen verzieken mensen zo als jij en die paar op het gemeente huis verstieren de hele klote zooi

mogen er dan helemaal eilander tradities blijven bestaan

of moet vlie een product worden om straks in wehkamp tv mee te gaan adverteren om alleen op vakantie te gaan

of voor mensen die geld hebben en hotels willen bouwen op plekken die ook te belachelijk voor woorden zijn…………

maar goed laten we de kleine beetjes trditie die er nog zijn gewoon in ere houden……

dus op naar koningendag obade bij rob v/d mark op het plein……

en dan zonschieten en elkaar dronken in een kruiwagen voort sjouwen over een wip

is toch niks mis mee of mag dat ook niet is dat weer schadelijk voor de dorpsstraat

wanneer houd dat gezeik nu eens op……………………….

• roelof

K.olkje,

Hij is er weer in geslaagd, je hebt je weer ontzettend op laten ruien. Met groenlinks zal hij ook deze keer wel weer niets te maken hebben.

Veel plezier op Koninginnedag. (wat is zonschieten ??)

Roelof

• henk

De Vlielanders denken dat ze de zon neer kunnen schieten.