Activiteiten voor (kleine) kinderen ?

  • Alrik

    Hoi,

    Binnenkort (eind maart….) gaan we met 4 gezinnen naar Vlieland. Verblijf in een huis op Duinkersoord. Ben veel op vlieland geweest, maar toen nog zonder kinderen. Heeft iemand tips voor activiteiten voor de wat kleinere kinderen ? (1,5-4 jaar) ?

    Dank & Groet !

    Alrik

  • anke b.

    Hoi Alrik,

    Sorry, maar ik heb met een grote smile je verzoek gelezen.

    Kinderen van die leeftijd vinden het doorgaans nogal lollig om met water en zand te spelen, nou daar hebben we hier zat van. Of dat er een megagroot zandkasteel gebouwd wordt ( versieren niet vergeten natuurlijk, spul zat in de vloedlijn.) Hopen dat er geen olie op t strand ligt, als dat wel het geval is dan hebben we hier ook nog duinen om van af te rennen.

    En bomen om in te klimmen en takken zat in het bos om een leuke hut te maken.

    Mochten ze in kabouters geloven ( en waarom niet?), dan is een bezoek aan het kabouterbos in de Noordwester een must.

    Hoe dan ook, zat te doen hier als ze maar niet vermaakt hoeven te worden, maar zichzelf kunnen vermaken.

    (En het kind van 1 jaar zal alles wel mooi vinden en slaapt vooral, want al dat gedoe daar wordt je bek af van)

    Veel plezier alvast,

    Anke Bruin

  • Drinkbaar Nederland

    dag alrik,

    ik kan me nog vaag herinneren dat ik op de leeftijd van 5 jaar (ik ben nu 21 en nog steeds een fanfatiek vlielandbezoeker) op vlieland was en mijn ouders lieten mij gewoon rond ons huisje rondrennen en spelen. we zaten destijds op de ankerplaats en we konden daar overal heen lopen en spelen zonder dat mijn ouders bang hoefden te zijn dat er iets mis zou gaan. dat is een charme van vlieland. ik kon met mijn zusje het bos in gaan of in de duinen gaan spelen. tegenwoordig heb je op de ankerplaats een speeltuintje, dat was voor ons destijds helemaal niet nodig, we vermaakten ons toch wel.

    en als ik het goed begreep hebben jullie ook nog een kind van 1 jaar. huur gewoon een bolderkar en ga ermee het eiland rondcrossen, en je zult zien dat julllie en jullie kinderen er waarde aan gaan hechten om jullie op vlieland komen. zo is ook bij ons onze liefde voor het eiland ontstaan.

    gegroet

    co tijssen

  • Coby

    Voor kinderen is Vlieland een paradijs! Kinderen kunnen doen en laten wat ze willen, zelfs op straat spelen, geen auto te zien!!! waar kan dat nog? Ik heb er als kind leren fietsen! Strandhotel Seeduyn organiseerd trouwens ook vaak kinderactiviteiten.

    Ik zou alleen met 1 ding uitkijken, namelijk dat je kinderen geen last krijgen van het vlieland-virus, want dan loop je de kans dat je elk jaar terug zal moeten en dat je kinderen nergens anders meer naartoe willen. Mijn ouders kunnen er al 18 jaar over meepraten, gelukkig vinden ze het zelf ook the place to be!

    veel plezier in maart!

    mvg Coby!

  • ab

    Ik ben het helemaal met je eens coby.Wat betreft het Vlieland-virus?nou ik kan er ook over meepraten hoor.In 1960 ben ik voor het eerst op Vlie geweest.Ik kom er tot nu toe nog elk jaar,en mijn kinderen die allang het huis uit zijn?Als ze horen dat wij weer naar Vlie gaan vragen ze ieder jaar weer of ze niet mee mogen,als was het dan maar een weekeind.Voor een virus ga je naar de dokter,en dan krijg je er pilletjes voor,maar voor het Vlie-virus is geen geneesmiddel voor.Het is een prettige virus.En is in de medische wereld onbekend.

    Gr …Ap

  • ingrid

    ! Strand. 2 Bos. 3 Duin. Stelltje gekken! Wat is er nou leuker dan de natuur zelf? Misschien kunnen jullie beter naar Centre Parcs gaan.

  • truus de jong

    Ben het helemaal met je eens Ingrid.

    Kan met de vraag van deze mensen niet voorstellen.

    Vlieland is een waar paradijs voor kinderen en volwassenen.

  • Alrik

    Ingrid,

    Wat een onvriendelijkheid ! Ben zelf (als kind) 12 jaar op Vlieland geweest, maar over het algemeen in de zomer. Ik dacht : mischien hebben mensen op dit prikbord gewoon leuke suggesties (inmiddels als weer 10 jaar niet op Vlie geweest).

    Hoop dat de mensen die tegenwoordig op Vlieland wonen vriendelijker zijn dan jij en niet meteen gaan schelden als je ze een normale vraag stelt. Dat gevoel heb ik niet overgehouden aan mijn voorgaande jaren op Vlieland.

    Hoop voor je eigen kinderen (of anderen in je omgeving) dat je in het echt een beetje vriendelijker tegenover andere mensen bent.

    Alrik

    ingrid schreef:

    >

    > ! Strand. 2 Bos. 3 Duin. Stelltje gekken! Wat is er nou

    > leuker dan de natuur zelf? Misschien kunnen jullie beter naar

    > Centre Parcs gaan.

  • erwin soolsma

    Doe niet zo sneu Ingrid!

  • Miny Lackroy

    Schrok werkelijk van reacties! Wij zijn altijd met de kinderen naar Vlieland geweest en nu gaan onze kinderen met hun kinderen naar…..inderdaad Vlieland. Geweldig vinden mijn man en ik dat. De vraag is bij ons nooit opgekomen of er activiteiten waren vroeger, want het geweldige van Vlieland is inderdaad dat die voor het oprapen liggen. Waar ik oprecht verontrust over ben is dat (sommige) huidige ouders zich af vragen of er activiteiten zijn. Wat een armoede lieve mensen als je die niet zelf kunt bedenken of nog veel beter als de kinderen die zelf ontdekken op Vlieland, want Vlieland is prachtig en heeft alles en gelukkig geen georganiseerde activiteiten!