havenhotel?

  • Drinkbaar Nederland

    he coby!!!

    die mening delen wij hier ook!!

    de mosselen!!

  • truus

    zou harry niet afgekeken hebben van nawijn??

    flink veel ballonnen opblazen en de lucht in, er wordt er vanzelf eentje niet afgeknald.

    als ik harry was dan wilde ik een hotel bij het zwembad, of een leuk duinhotel bouwen in de voet van het vuurboetsduun,kan hij ook lekker omhoog bouwen, wel 40 meter hoog.

    hij wilde nieuwjaarsnacht toch ook De Schuur kopen?? kan daar niet een hotelletje in???

    iedereen kan een ballon opblazen.

    en de badgast komt nog steeds voor de natuur.

    waarom wil de gemeente niet een enquete houden onder bevolking en gasten? omdat de uitslag van te voren al wel duidelijk is en dat levert de heren niet genoeg poen op.

    gatver, ik dacht net even na; stel je voor dat heel vlie in beheer was bij de gemeente……..

  • roelof

    Dan was het er nu als Ameland, vol wegen, huisjes, hotels enz. en kon je flink je Duits oefenen.

  • marianne

    Ik ben het helemaal met je eens Chris. Wat aan dit alles ten grondslag ligt is de honger naar geld en macht.

    Op de haven staat een bord waarop staat: Vlieland groet u, iemand had er in de oudejaarsnacht een bord onder gehangen met de tekst: Maar nu even niet!

    Ik begreep dat wel. Hoogseizoen het jaar rond. Nog meer geld, nog meer macht! Een eilandbewoner maakte met dat bord duidelijk dat hij/zij daar geen zin in heeft.

    De “gewone” Vlielanders raken helemaal ondergesneeuwd.

    Nog een hotel is goed voor de werkgelegenheid hoor je dikwijls roepen, maar volgens mij werken er nauwelijks Vlielanders in die hotels.

    Het zijn middelbare en hogere hotelschool types en zij vormen straks ( nu ) een deel van de bevolking van Vlie. De eigen eilander identiteit gaat langzaam maar zeker naar de kloten. Als dat gebeurt en ze bouwen verder dan hebben we niets speciaals meer, dan zijn we just another stukje Nederland. Dan kies je net zo makkelijk voor Spanje als vakantiebestemming.

    Het toerisme brengt ons welvaart en werk, das waar, maar hoeveel heb je nodig om een goed leven te hebben? Is gewoon goed niet goed genoeg?

    Ga door met deze discussie, betrek iedereen erin, laat als Vlielander ook je stem eens horen.

    Marianne.

  • keiko

    deze discussie is ook al vaker geweest en het is denk wel duidelijk dat de meeste vlielanders het niet zien zitten

    wat dat aangaat zou een referendum best wel een idee zijn, het zou de mannier zijn om een politiek te omzeilen die meer met geld bezig zou zijn dan met de mensen die het vertegenwoordigt

    ik denk dat er beter eens gekeken kan worden of de bestaande accomodaties verbeterd kunnen worden voordat we van vlieland een fort boyard laten maken

    leuk voor spelletjesprogramma's maar het mist de plank volledig als je kijkt waar vlieland nu voor staat; rust,ruimte,natuur en vooral de prettige ongedwongen sfeer

  • suus

    Ik ben heel benieuwd hoe Vlie eruit zal hebben gezien als er geen Hotels, Appartementen, Restaurants, campings etc. op vlie zouden zijn. En vooral hoeveel mensen (al dan niet “Echte Vlielander”) er dan op Vlieland woonachtig zouden zijn geweest. Dat wordt een zielige vertoning denk ik…..

    Je kunt niet altijd de plaatselijke horeca de schuld geven voor verloedering!

    Ik ben het absoluut met jullie eens dat het op een gegeven moment GENOEG is.

    Dat er genoeg gelegenheden zijn .

    De Vlielandse Natuur is het belangrijkste. Zonder natuur geen gasten. Ik denk dat IEDEREEN zich daar heel bewust van moet zijn.

    Ik denk trouwens wel dat voor de mensen op de duinweg het heel fijn zou zijn als “het” Hotel daar niet kwam……………

    Maar stel je nu voor dat het hotel inderdaad op de haven komt, wat moet er dan aan de willem de vlaminghweg komen?

    Nog meer kleine huishouden-huisjes of seniorenwoningen?? Nog een Supermarkt (dan graag een ALDI) of een natuurmonumentenmuseum?????????

  • suus

    Iedereen klaagt over de gemeente. De bevolking van Vlieland heeft zelf het bestuur van ons eiland gekozen! Dus niet zeuren

  • Chris Weijer

    Suus vraagt zich af hoe het eiland er zonder horeca ,campings, en jachthaven er uit zou zien.

    Ik ben geen vlielander, zelfs geen eilander,maar een van jullie geliefde\gehate badgasten.

    In de 60-er jaren, toen er nog niet veel te doen was op Vlieland kwam ik voor het eerst met een zeilboot in de werkhaven, de jachthaven bestond nog niet.Inderdaad geen echt gezellige ambiance, ook het dorp had voor iemand van 20 niet veel te bieden.Dat is allemaal veranderd (verbeterd) toen de haven werd uitgebreid,beslist waar, en voor de Vlielanders braken goede tijden aan.Deze ontwikkeling heb ik als zeer positief gezien.Het was voor en door Vlielanders en de badgasten genoten van het eiland.En zo is het tot op vandaag.Maar alles heeft zijn optimum en dat is op Vlieland bereikt, meer kan en hoeft niet.Hotelpubliek,meer verkeer,meer vervuiling, meer drukte op het strand en in de duinen, ik denk niet dat iemand daar wat mee opschiet, behalve dan……

  • suus soolsma

    Wederom…..die SUUS ben IK (Soolsma- de Nijs) NIET!!!!!suus schreef:

    >

    > Er moest maar eens een andere discussie opgestart worden….

    > wat vinden jullie van een hotel op de haven?

    > Het zit mij vreselijk dwars eigenlijk.

    > Op zich heb ik geen problemen met een hotel op de haven, maar

    > wel met de plaats waar het nu staat getekend in het voorstel

    > nr. 2 (zie www.vliestroom.nl)

    > Het staat getekend op de plaats waar nu “het hekje”staat. Het

    > hekje wat onverkoopbaar is omdat er van SBB NIET MAG WORDEN

    > GEWOOND!

    > Ben ik nu gek of hoe zit dat…..

    > er mag dus niet gewoond worden, maar wel gelogeerd worden ???

  • suus soolsma

    Verwar Suus Soolsma (dat ben ik ) alsjeblieft niet met een naamgenote van mij?

    Zet voor de duidelijkheid je achternaam er even bijsuus schreef:

    >

    > Er moest maar eens een andere discussie opgestart worden….

    > wat vinden jullie van een hotel op de haven?

    > Het zit mij vreselijk dwars eigenlijk.

    > Op zich heb ik geen problemen met een hotel op de haven, maar

    > wel met de plaats waar het nu staat getekend in het voorstel

    > nr. 2 (zie www.vliestroom.nl)

    > Het staat getekend op de plaats waar nu “het hekje”staat. Het

    > hekje wat onverkoopbaar is omdat er van SBB NIET MAG WORDEN

    > GEWOOND!

    > Ben ik nu gek of hoe zit dat…..

    > er mag dus niet gewoond worden, maar wel gelogeerd worden ???