===>Foto's opkleden tevens op ander adres<==

  • Stephan

    De foto's van het opkleden staan ook op:

    http://www.janvanvlieland.nl/opkleden !

    Stephan

  • roelof

    Uit dit soort actie's (ook Patu heeft ondertussen zijn link verlegd naar deze site), mag ik slechts begrijpen dat mijn inspanningen in deze niet op prijs zijn/worden gesteld.

    De site van mij is vanaf nu uit de lucht.

  • Stephan

    Je weet dat dat niet waar is roelof. Maar een vriendelijk verzoek werd niet in acht genomen door jou.

    Maakt niet uit hoor. Daar ben je vrij in. Wij hierin dus ook

  • Neefje

    Jongens, jongens,

    Laten we het wel allemaal even gezellig houden aub. Ik ben ook niet blij hoe dit allemaal afgelopen is en ik weet ook dat het niet zo had gehoeven. We hebben met zijn allen een prestatie en een produkt neergezet en ik vind het zeer zonde dat we elkaar zo in de haren moeten vliegen.

    Roelof, hierbij biedt ik je mijn oprechte verontschuldigingen aan, want ik realiseer me nu pas hoeveel tijd je er al met al hebt ingestoken. En dit weet alleen ik. Dat hier dan zo mee wordt omgegaan is inderdaad niet netjes. Je wordt echt teniet gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!! Sorry.

    Nogmaals, ik ben niet blij met het staartje wat dit, voor mij leuke, projectje heeft gekregen. Maar buiten dit laatste ben ik erg trots op het eindprodukt, dat hebben we toch maar even met een paar ‘prikborders’ voor elkaar gekregen.

    Groet,

    Neefje (Erwin)

  • Roelof

    Stephan,

    Kennelijk weet je zelf niet zo goed hoe het is gegaan.

    Na mijn aanbod op 28 november heb ik, nadat duidelijk werd dat het ook door zou gaan (locatie en camera waren ook geregeld) min of meer direct (1 december) mijn ‘site’ opgebracht.

    In diverse emails met je broer heb ik aangegeven dat voor een redelijke afdruk op papier een foto van 100 kb eigenlijk het wel het minimum is. Daarnaast heb ik hem zelfs ruimte aangeboden voor de originele files, waardoor men zelfs in staat geweest zou zijn het materiaal te downloaden waarmee echte foto's konden worden afgedrukt (bij een zelf te kiezen ‘digitale’ fotograaf)

    Omdat het dan om grote hoeveelheden data gaat hebben we zelfs nog iets met FTP getest, om te kijken of dat werkte.

    Mijn ‘site’ was dus afgezien van het foto-materiaal dus al klaar.

    Vervolgens kreeg ik een uitgewerkte site aangeboden (met jullie verzoek die te plaatsen) met foto's waarvan ik zelf de kwaliteit voor een afdruk onder de maat vind. 40 - 45 kb vind ik voor iets dergelijks absoluut te weing.

    Toen ik vervolgens min of meer aangaf deze niet te willen plaatsen en ik om beter materiaal vroeg kreeg ik van jou slechts de mededeling dat de door mij opgezette site er niet goed uitzag, te langzaam was, de kwaliteit van het materiaal niet goed was en “Ik ga de foto's niet opnieuw versturen in hogere kwaliteit want dat neemt veel tijd in beslag met onze verbinding. We zouden graag zien dat de website zo wordt geplaatst als aangeleverd.” Op mijn vraag deze dan op een cd te branden en op te sturen is tot op heden niet gereageerd.

    Daarnaast zaten (en zitten nog steeds) er in je site een aantal fouten die ik zelf onacceptabel vind. (Iedereen mag daar uiteraard het zijne/hare van vinden).

    Om, als vervolgens de linkjes van bv. Patu ineens naar jou gaan verwijzen ipv naar mij, en ik daar dan mijn ‘ongenoegen’ over laat blijken, te doen alsof dat mijn eigen schuld zou zijn gaat mij te ver.

    Roelof

  • Stephan

    Kijk, ik wist niet dat jullie (jij en erwin) al geruime tijd met dit idee bezig waren.

    Ik kreeg gewoon een telefoontje of ik misschien even wilde helpen.

    voordat we begonnen met de foto's hadden we eerst op langepaal.com gekeken. Wij wilden gewoon de foto's van het opkleden in een ander jasje steken als dat het (op het eerste gezicht) leek te gaan worden.

    Vervolgens hebben wij dus zelf, met de slaap in onze ogen :-) , een siteje in elkaar gezet en wouden dat, natuurlijk, ook graag zien. Maar ja, jij wou natuurlijk het zelfde!

    Ik heb niet gereageerd op je laatste mailtje omdat ik dat niet meer nodig vond.. Het was ‘af’ . (met een foto gedraaid hier en daar , ik weet wie het is -red.))

    En de ‘kritiek’ die ik gaf op jou site was positief bedoeld. Met een email komt het alleen zo rot uit je mond…. euh. vingers..

    En, die kwaliteit was wel waar. Het scrip-je wat je gebruikt past zicht aan, zoals je al zei, aan de res. van de gebruiker. Helaas waren de foto's al voor 800x600 geoptimaliseerd, en dat rekt dan dus wat uit wanneer je hoger zit. Voor de grap eens kijken bij 1600x1200 wat ik dus op mijn werk heb, dan zie je wat ik bedoel.

    Stephan

  • roelof

    OK,

    Flink wat miscommunicatie dus.

    Wat mij betreft (Vlielands duin-)zand erover.

    groet,

    Roelof

  • roelof

    Stephan,

    Hier dan nog wat positieve kritiek mijnerzijds.

    Kennelijk heb je de foto's ge-'resized' ipv ge-'resampled' , daardoor krijg je van die rare trappetjes-effecten op lijnen die niet exact horizontaal of verticaal lopen. (zie bv. de balken op foto 10)

    Alle staande foto's krijgen in je thumb-formaat door verkeerde lengte-breedte-aansturing een beetje een raar michelin-mannetje-effect.

    foto 3 en 4 zijn niet aanwezig.

    Je had kritiek op mijn scroll-bar, maar zelf laad je alle foto's in een 600X400 popup-scherm, terwijl de foto's 600X450 zijn. Je laat dus domweg de onderste 11 % weg.

    De functie-toets F11 laat prachtig de hele foto zien, maar in je popup dus niet.

    De gedraaide foto was al genoemd.

    Als je bv. in het 4e (thumb-)scherm bent kan je voor 1 kiezen tot je een ons weegt, maar blad 1 komt niet meer tevoorschijn.

    (oplossing: een default-keuze 0 aanmaken, zodat bij keuze voor 1 de on-change-trigger ook daadwerkelijk afgaat)

    Ik heb voor de gein met 1600X1200 naar jouw pagina's gekeken, maar dan worden je thumb-jes wel erg baby-thumbjes. Om daar nog een bewuste keuze uit te maken vereist een vergrootglas.

    Doe er je voordeel mee.

    met vriendelijke groet,

    Roelof

  • Stephan

    goeie punten ;-)