Hee, dank voor de reacties, (ja Roelof, heb weer es tijd ( en zin) om te reageren.)
Was vanmiddag in Dorp en het was er erg prettig, goeie sfeer. Het blijft gewoon heerlijk om die boot naar de veerdam te zien stomen en een volle veerdam, met de echte Vlielander Fanfare; Heerlijk!
Iedereen is bezig met opkleden in het hoofd en ondertussen zijn de kleinste Vlielanders in alle staten vanwege de SINT.
Het commercieele m.b.t. opkleden valt m.i. wel mee. immers; vanaf 23.00 uur gaat iedereen die dat wil naar de Stoep en daar wordt wel wat geld omgezet, want FEEST met z'n allen
In de open Huusjes KRIJGT iedere opkleder die dat wil een drankje, een hapje enzo.
Dus hoe zou zo'n feest echt commercieel kunnen worden? ( sorry hoor, kan de puntjes op de e niet vinden)
Als opkleders zich voor geld laten filmen of op de foto laten zetten, gaat het mis denk ik.
J.L. ben het met je eens. Hoewel; ben een keer wezen opkleden met Sien uit Amsterdam en wie kent die nou niet???? En zo zijn er wel meerdere Gasten die volgens mij heel veel Vlielanders kennen en die dus mee zouden kunnen doen. Daarmee wordt het nog niet een toeristische attractie toch?
Iedere opkleder zou zich af moeten vragen of hij/zij genoeg “bekend” in dorp is om door de meesten herkend te kunnen worden worden.
Ik herken zelden iemand, ben erg slecht in raden, toch zal ik vanavond een poging wagen.
Ach, als we maar lol hebben en dat zal echt wel lukken vanavond.
Groet ( ook aan je familie Roelof),
Anke
ps.Eigenlijk erger ik me het meest aan loerende Badgasten in de Dorpsstraat en een huiskamer vol (in mijn ogen) Badgasten die ik echt niet ken en zij mij ook niet.
Zal wel mijn Amelander bloed zijn (daar ben ik geboren en opgegroeid en daar gaat het er heel wat strenger/traditioneler aan toe).
A.B.