Opkleden

  • Neefje

    Ha die Leen,

    Nou, dat lijkt mij een hele geschikte locatie!!

    Inventarisatie:

    Locatie: Praethuys.

    Digitale camera: Leon.

    Fotograaf: Leon ??? (of bekende).

    Ruimte op Internet: Roelof (email: roelof@varkevisser.org (hier kunnen de foto's naartoe gemaild worden)).

    Internetadres:??? (Roelof).

    Link: Patu (www.vlieland-info.nl), misschien zijn er meer sites die willen linken?

    Bekendmaking: ??? (Wat kost de bel door het dorp???).

    Tot later,

    Neefje ;))

  • Harrie

    Als het een leuke pagina wordt zal ik 'm ook op de Startpagina voor Vlieland plaatsen en misschien wel verder…

    - Harrie

  • Roelof

    Internet-adres: http://www.langepaal.com/opkleden

    Wie heeft (voor de rest van de wereld) een mooi (digitaal) stuk over de historie van het opkleden??

    Maak er iets moois van. (van het opkleden)

    groet,

    Roelof

  • Neefje

    Hier zullen de foto's vanaf 7 of 8 december op staan.

    www.langepaal.com/opkleden

    Groet,

    Neefje

  • Stofzuuger

    Hoi Neef, leuk idee die foto's. Ik hoop dit jaar van de partij te zijn. Ik dacht eerst nog maken Pum of ik wel foto's. Ben dan alleen bang dat het eerste uurtje er goed op komt en daarna niets meer. Ik ga je “raden” dit jaar! Jikke

  • annelies

    prachtige foto's! ik wou dat ik een vlielander was. het lijkt me een erg leuk en orgineel feest.

    groeten, annelies

  • Bundus

    Roelof,

    ten aanzien van je vraag over de geschiedenis is dit misschien even iets om naar te kijken. Succes allemaal en tot vanavond.

    http://www.waddenzee.nl/dutch/navigatie/fr_index.html?/dutch/ecomare/NED1534.HTM

  • henk

    Ik ben zelf geen eilander,dus ik weet eigelijk niet wat dat inhoud dat opkleden .Ik vindt het wel schitterend.Ik ken het helemaal niet,maar als ik die foto,s bekijk lijkt het me reuze gezellig.Op Ameland is ook elk jaar zo,n verkleedpartij.Kan iemand mijn uitleggen wat dit nu precies inhoud.en waarom op 5 December.en waar dit vandaankomt?

    Gr Henk

  • henk

    Ik ben zelf geen eilander,dus ik weet eigelijk niet wat dat inhoud dat opkleden .Ik vindt het wel schitterend.Ik ken het helemaal niet,maar als ik die foto,s bekijk lijkt het me reuze gezellig.Op Ameland is ook elk jaar zo,n verkleedpartij.Kan iemand mijn uitleggen wat dit nu precies inhoud.en waarom op 5 December.en waar dit vandaankomt?

    Gr HenkNeefje schreef:

    >

    > Is het misschien een leuk idee om met opkleden, weer van

    > iedereen foto's te maken? Net als Suus vroeger. Vond ik erg

    > leuk. Alleen niet meer op die manier, maar nu digitaal.

    > Vervolgens kunnen ze bij iemand apart op de site gezet

    > worden? Nu ben ik niet zo'n held met dit soort dingen en ben

    > ik als arme student niet in het bezit van een digitale

    > camera, maar er zijn ongetwijfeld mensen die dit wel kunnen

    > realiseren. Of wordt dit misschien al gedaan? En zo ja, waar

    > kan ik die ter zijner tijd dan vinden? Het leek mij in ieder

    > geval een leuk idee. De groeten.

  • Neefje

    Kijk eens op:

    http://www.waddenzee.nl/dutch/navigatie/zoeken/zoekframes.htm

    Hier staat iets over het opkleden op Vlieland. Op deze pagina staan nog veel meer eilandergebruiken.