uit eten bij het Armhuys

  • charlot

    oh jah, zolang jullie er maar geen last van hebben, lekker makkelijk!

  • rene bouwens

    Zomer (juli 2002)

    Ik was er ook (samen met 8 andere personen)

    We hadden ´s middag 16.00 een tafel gereserveerd om 18.00 uur (de grote tafel/kamer met het knipperlicht) het was geen probleem…

    Het was mooi weer, het schaakspel buiten was bezet, de kippen kakelden.

    De sfeer was goed, het ziet er uitnodigend uit (met die vos aan een biertje)

    Er waren wel wat klanten, maar die gingen weg (later heb ik begrepen omdat het zooooooo lang duurde, met een lege maag)

    We gingen er van uit dat we op tijdig geholpen werden, omdat we:

    1) op tijd besteld hadden;

    2) verteld en uitgelegd hadden dat we ook weer tijd weg moesten omdat we andere verplichtingen hadden;

    3) omdat we met kleine kinderen zaten die op tijd moeten eten.

    Na 30 minuten ben ik gaan vragen of we iets te drinken konden bestellen.

    Ik ben van achter uit naar de tap gelopen (en mijn hoofd gestoten (laag plafond))

    Er werd verteld dat de bediening naar ons toekwam. (ze zaten zelf buiten te eten)

    Voordat we het eten bestelden hebben we eerst gevraagd of we ook een voorgerecht konden krijgen i.v.m de tijd. Dit was geen probleem.

    Omdat we dachten dat we misschien beter geen voorgerecht konden bestellen, hebben we de voorgerechten gelijk met het hoofdgerecht laten komen. (er zou dan geen tijd verloren gaan)

    Na 45 minuten kregen we (na navraag) toch het voorgerecht (omdat dit nou eenmaal zo ging)

    Ook werd medegedeeld dat ze nieuw personeel hadden en dat ze er niets aan konden doen.

    Toen dit voorgerecht op was (sommige mensen hadden geen voorgerecht, zaten dus te kijken) heb ik gevraagd of het lang ging duren, voordat we ons hoofdgerecht zouden krijgen, omdat we andere verplichtingen hadden.

    “Als het nog lang ging duren” heb ik verteld, zouden we alvast een zak patat kunnen gaan halen (omdat sommige van ons weg moesten)

    Ik heb toen vernomen dat “ze zo iets nog nooit hadden meegemaakt” en dat als het hoofdgerecht nog niet klaar was, ze ons gevraagd zo hebben om af te rekenen.

    Even later kwam het hoofdgerecht, het was erg lekker, zag er mooi uit.

    Sorry hebben we niet gehoord, wel verwijten.

    als je aan tijd gebonden bent, kun je beter niet hier gaan eten.

  • titus van den hurk

    Ik meng me niet in de discussie over personeel. Het Armhuys heeft een ander probleem. En dat is de eigenaresse. Sinds zij het roer heeft overgenomen van haar voorganger gaat het rap bergafwaarts met deze prachtige gelegenheid. Haar grote mond, haar luidkeelse aanwezigheid aan een smoezelige personeelstafel prominent in het zicht op het terras, de schreewerige teksten op het bord voor de ingang en de ronduit onbeschofte manier waarop wij afgelopen zomer geholpen werden door een dame in de bediening waren redenen genoeg om te besluiten niet meer aan te schuiven bij het Armhuys. Dit alles heeft niets maar dan ook niets te maken met hoogseizoensdrukte, onervarenheid of wat dan ook. Gebrek aan beschaving en een overdosis kapsones. Daar wringt de schoen. Jammer!

  • Vlieger

    ik geloof dat titus de spijker op de kop slaat.

    Ik had het zelf niet willen zeggen, maar ik moet mij hierbij aansluiten.

    Seizoensdrukte of niet, Ik geloof dat 90% van goede bediening van management en organisatie (wie doet wat en waarom) afhangt.

    Titus mijn stem heb je

    Gegroet Vlieger

  • isolde

    Tot nu toe heb ik niet gereageerd. Maar nu toch weer. In de zomer van 2001 (!) hebben wij ook slechte ervaringen gehad met het Armhuys. Dit heb ik toen ook hier gemeld. Jammer dat het Armhuys niet leert van slechte ervaringen van toeristen. Het verbaast mij dat de eigenaresse niet inmiddels failliet is. Maar er komen natuurlijk ook telkens nieuwe toeristen die ‘het’ nog niet weten. Wij in ieder geval wel.

  • k.olkje

    is misschien eens aardig dat de dame in kwestie eens zelf reageerd op dit onderwerp.

    kan ze eens lezen hoe het met haar winkeltje gaat en misschien haar excuses maken tegenover de gasten die ze nogal min behandedl heeft,of voelt u zich daar te goed voor

    met het idee ach er komen volgend jaar toch weer van die simpele badgasten die hun geld zo snel mogenlijk kwijt willen.

    u bent de zwakste schakel TOT ZIENS

    en als je je harses stoot ligt dat niet aan het bedrijf maar moet je beter ut kieken

    of eens gaan denken aan een bril of twee

  • Vlieger

    Je praat jezelf nu in één reactie tegenk.olkje schreef:

    >

    > is misschien eens aardig dat de dame in kwestie eens zelf

    > reageerd op dit onderwerp.

    > kan ze eens lezen hoe het met haar winkeltje gaat en

    > misschien haar excuses maken tegenover de gasten die ze nogal

    > min behandedl heeft,of voelt u zich daar te goed voor

    > met het idee ach er komen volgend jaar toch weer van die

    > simpele badgasten die hun geld zo snel mogenlijk kwijt willen.

    >

    > u bent de zwakste schakel TOT ZIENS

    Hier ben je het met de slechte organisatie van dit bedrijf eens.

    > en als je je harses stoot ligt dat niet aan het bedrijf maar

    > moet je beter ut kieken

    > of eens gaan denken aan een bril of twee

    En in dit stukje loop je weer een nutteloze opmerking te maken, toch knap.

    Neem toch eens een duidelijk standpunt in met goed onderbouwde argumenten zonder jezelf in twee zinnen tegen te spreken.

    Voor de rest no hard feelings.

    Maarre Make up your mind!!!!

    Met vriendelijke groet,

    Vlieger

  • syr

    Toevallig was ik ook van plan de vraag op dit prikbord te hangen waar je lekker (uit) eten kunt. Ik kom binnenkort (weer) naar Vlieland toe met een vriendin en ben vast niet van plan iedere avond te koken. Ondanks zeer uiteenlopende reacties ben ik toch van plan enige horecagelegenheden zelf uit te proberen. En als het restaurant mijns inziens in gebreke blijft al voor ik mijn eerste gerecht heb gekregen, dan wandel ik toch gewoon de deur uit. Als alternatief heb ik nog altijd de snackbar “aan de overkant”. Is ook niet erg voor een keertje.

    Tot over 4 weken!

  • karel

    he sir

    de cafetaria aan de overkant wellicht van je vakantie verblief is toch het trompshuus daar kan je niks huren

  • dus

    Jij slaat de welbekende spijker op zijn kop maatje.