uit eten bij het Armhuys

  • mw.Zijlstra

    Hoi, net weer bekomen van een heerlijk weekje Vlieland.

    Wij komen al jaren op het eiland. Wij zijn nu 55+ers en blijven dit ook doen.

    Niets op het eiland aan te merken, maar…………

    Op 26-09 (donderdag) was ik jarig, ik had dinsdags een tafel gereserveerd, om 18.30, in het Armhuys (wij hadden daar nog nooit gegeten en het leek ons ook altijd erg duur), maar nu op mijn verjaardag zouden wij er heen gaan.

    Daar aangekomen konden ze onze reservering niet in het boek vinden, ik stond er toen zelf bij dat het opgeschreven werd.

    Dus om 18.45 aan tafel. Wij hadden een 4-gangen menu besteld.

    Een uur later kregen wij een bord met brie, we dachten wat moeten wij hiermee, naar wat aarzeling maar opgegeten. Komt de bediening na een zeker 20 min. bij ons en vroeg was de soep lekker? Wat voor soep????? die hadden wij dus niet gehad. En we kregen weer na zoveel minuten later onze soep. Mw. zelf kwam excuseren dat de zaak opeens helemaal vol was en het zo een beetje uit de hand liep! Was een (gratis) drankje niet op z'n plaats geweest?

    Ik zal u verdere details besparen, maar om half 11 hadden wij onze laatste gang (toetje) gehad.

    Wat een leuke verjaardag, dus niet….!!!

    Wij gaan hier nooit meer heen, want wat ons opviel, dat was dat mw. voor haarzelf koketeerde en niet voor de klanten!!!

    Wij hebben ongeveer 98 euro betaald en daarvoor hadden wij 2x kunnen eten bij andere wat duurdere restaurants op het eiland.

    Wij waren niet de enigste gasten en er zijn gasten weggelopen en na ons zaten er nog mensen te eten.

    Wij hadden dus een 4-gangen menu besteld, maar ze wisten op een gegeven moment niet eens meer wat we besteld hadden. En o ja, weldone biefstuk gevraagd en dat bleek ook rood van het bloed te zijn, dus geen WELDONE (is doorgebakken).

    Het is jammer dat zij geen e-mail heeft, maar anders hadden wij haar dit zelf geschreven.

    Dus het Armhuys is zeker geen aanbeveling waard.

    Met vriendelijke groet,

    Marianne Zijlstra uit Enschede

  • eddy

    weer zo,n horeca-blunder. Ik hoor dit vaker en zeker op Vlieland. Ik denk dat ze op Vlieland te veel ongeschoold personeel aannemen, en in de keuken zetten. Volgens mij plukken ze ze gewoon van de straat. Als je in het hoogseizoen ziet hoeveel (goedkope)vakantiehulpjes die nog nooit in de keuken hebben gestaan worden aangenomen is schrikbarend.

    Gr Eddy

  • Vlieger

    Heb je zlef al een sin het hoogseizoen op Vlieland in de keuken gestaan??

    Ik denk dat je dan wel anders oordeelt, het is gewoon gekkenhuis.

    De mensen die ik ken werken als paarden en helemaal in het hoogseizoen.

    Dit voorbeeld van een horeca-blunder is gewoon een kwestie van slecht management en organisatie. Dat heeft niks met geschoold/ongeschoold personeel

    te maken.

    En wat er ook nog bijkomt (als ongeschoold personeel de oorzaak is) er moeten toch mensen zijn om te bedienen?? Of had je dan liever gezien dat de helft van de horeca dicht is in het hoogseizoen, omdat ze geen geschoold personeel kunnen krijgen?

    Ok hier en daar een blunder, maar ik denk dat je eerst maar eens een hoogseizoen op Vlieland gewerkt moet hebben voordat je een oordeel kunt geven over het (zware) werk van het personeel.

    Groet Vlieger

  • eddy

    nou vlieger ik heb zelf vier jaar op vlie gewerkt in de horeca,dus ik kan er heus wel over meepraten.nu sta ik bij een bekende tv kok in de keuken daar gaat het heel anders.En dat het een gekken huis is in het hoogseizoen ben ik met je eens,maar met goed horeca personeel moet je dit aan kunnen,anders moet je geen horecabedrijf beginnen.Een goede beloning zou al heel wat oplossen.Ik spreek uit ervaring Gr Eddy

  • Vlieger

    Ok dan heb je recht van spreken.

    Tenminste over de horeca waar jij gewerkt hebt, maar ik vindt niet dat je alle horeca-gelegenheden over een kam kunt scheren. En ik denk neit dat het zo simpel is opgelost door hogere beloningen uit te delen, want hierdoor wordt iemand echt niet beter in bedienen of zo.

    Er zijn namelijk genoeg gelegenheden waar de bediening ed wel goed is, kijk maar naar de reacties van badgasten en vakantiegangers eerder op dit prikbord.

    Gegroet Vlieger

  • k.olkje

    ja eddy je hebt helemaal gelijk

    men kiest er zelf voor om in de horeca te gaan werken dus weet je ook van te voren wat het allemaal inhoud

    en als je het niet aan kan moet je lekker thuis blijven zitten]

    iedereen kan zich gek laten maken de juiste horeca persoon doet dat juist niet

    en zo een gekke huis is het ook weer niet dat heb je ook zelf in de hand

    mijn mening is ook dat het horeca personeel erg achteruit gaat op vlieland

    soms heb ik het idee dat ik een biertje getapt krijg van iemand die het zelf nog niet eens mag drinken of een patatje van iemand die niet eens weet dat dat van de aardappel komt

    een voorbeeld het personeel van het praathuis was afgelopen zomer meer met hun zelf bezig dan met de gasten die er kwamen ik heb in het half uur dat ik er gezeten heb een man of 5 weg zien gaan dus dat zegt wel wat denk ik

    ik hoop dat het volgend jaar een stuk beter is

  • mw.Zijlstra

    Ik denk dat sommige reacties op mijn eet-avondje ongegrond zijn.

    Wij komen al jaren op vlieland en hebben nooit wat aan te merken gehad op eten, personeel etc.

    Maar dit kon niet. Heeft niets te maken met hoogseizoen, je kunt wat organiseren of niet! Wij hebben de hele week buiten de deur gegeten! OOk bij verschillende restaurants was het druk, maar organiseren is een kunst. Heeft niets te maken met koks, bediening, maar organisatietalent. Wij zijn voor- of na-seizoeners. In het hoogzeizoen wil ik niet meer op Vlieland zijn!

    Toen ik reserveerde zij mevrouw zelf, u bent dan jarig, dan dek ik een gezellige tafel voor U!!!!!! waar was die tafel?

    Nogmaals een gezellige verjaardag was het niet!

    By the way, als je in het hoogzeizoen in de bediening werkt, mag je beslist niet klagen! Ieder beroep heeft zo zijn voor of nadelen! Een beroep kies je zelf.

  • Charlot

    jeetje mensen! ik vind dit echt te ver gaan! dat over het Armhuys is tot daar aan toe, u heeft gewoon een rotavond gehad. maar om dan alsmaar negatieve reclame te blijven maken…..misschien had ze haar dag niet! en dat gezeur over de rest van de horeca…de meisjes van het, pas geopende, Praethuys vond ik bv. erg gemotiveerd! net als in de rest van de horeca vind je gewoon onervaren personeel, maar goed, je moet het toch ergens leren of niet? ervaren wordt je pas na veel oefenen, waar moeten ze dat dan doen…..Ameland?

  • k.olkje

    laat ze eerst eens op ameland ervaring op doen ja en dan hier naar toe hoeven we ons niet zo te ergeren

  • Vlieger

    Beetje erg goedkope opmerking