VVV webcam alwéér stuk!

  • Vlielandveteraan

    Wat is het toch jammer dat de VVV webcam iedere keer na reparatie alweer binnen een paar dagen stuk is!! Waarom stelt men de webcam niet vast op één bepaald punt, zoals bijvoorbeeld het Havenplein. Daar is toch de meeste drukte te zien en als men het beeld kan verbreden, zodat de aanlegsteiger en de boot ook te zien zijn heeft men alles in beeld wat écht interessant is. Ik denk dat dit een hoop frustraties en teleurstellingen scheelt van al die Vlielandliefhebbers die graag hun dagelijkse portie eilandgevoel komen “scoren”.

    Voor mij is het alweer veertig jaar geleden dat ik voor het eerst als achtjarig jochie op Vlieland kwam. Heerlijk vissen bij de aanlegsteiger, spelen op het strand, vliegeren achter op het duin bij Hotel Kaap Oost waar we al die jaren verbleven. Ondanks dat ik niet altijd even blij ben met alle ontwikkelingen op Vlieland,- was het ooit een oord waar de portemonaie van IEDERE toerist welkom was, tegenwoordig richt men zich op minstens vier keer modaal-, kán ik gewoon niet zonder en MOET ik er ieder jaar op zijn minst een week heen. Ook dit jaar zijn mijn vrouw en ik met kerst en de jaarwisseling weer op onze vertrouwd plek te vinden.

    Conclusie: van alle Waddeneilanden is en blijft Vlieland mijn favoriet. Maak ajb de webcam nou eindelijk eens permanent goed, zónder storingen!!!

  • Vlielandfan

    Hallo,

    Ik ben het helemaal eens met Vlielandveteraan.

    Het is inmiddels alweer een paar jaar geleden dat wij op Vlie zijn geweest, maar

    nog steeds verlang ik er elke dag naar en vind het daarom fijn om op de webcam

    te kijken.

    Het zou inderdaad beter zijn, om de cam te richten op de veerboot etc. Daar kun

    je ook beter de waterstand in de gaten houden. Ik hoop echt dat dat nog weer ver-

    anderd.

    Groetjes.

  • Vlierus

    Het probleem is niet de bestuurbaarheid van de webcam, maar de video link.

    De webcam vastzetten hebben we geprobeerd, maar dat helpt niet. De videolink blijft af-en-toe uitvallen. De webcam blijft wel functioneren, want er blijven om de 2 minuten foto's in het archief geplaatst worden. De (zweedse) leverancier is er naar aan het kijken, maar tot een oplossing heeft dat nog niet geleid.

    Met een reboot is de videolink te herstellen, maar ja, dat is weer een handmatige handeling en we zijn natuurlijk niet de hele dag alleen maar bezig met de webcam. Binnenkort kan het -op afstand- en wordt het iets gemakkelijker.